|
|
|
|---|---|
Power_up |
Hejasan alla bmw:are mitt fläkt pkt funkar inte .. kollad om det va nått vajsing med vredet. typ om det va för mkt sot å skit.. med det va det inte provade även med en separat kabel. .. så nu undrar jag om det finns nån mer som ha haft detta problemet. å i så fall hur dom lagar det.. det skumma är att det verkar som om det e glapp kontakt fast.. tror ändå inte att det e det.. för när man kopplar direkt ström på vredet så låter det lixom som om fläkten försöker fast den sitter fast.. fast när man kör så kan det bara rätt som det e hoppa igång å då låter det som vanligt alltså det skrapar inte å så?.. nån som vet... tacka på förhand.. |
Power_up |
skall påpeka att det är en 325 e30 87 tack på förhand |
|
Hade en 320i -87 tidigare med fläkt problem. Förmodligen behöver du byta fläkt. Inte allt för ovanligt problem på e30. Den är tacksamt nog mkt enkelt att byta. Man tar den genom motorrummet. Man börjar med att skruva bort några kablar som sitter upphängda längst bak i motorummet just under vindrutan. Om man tittar noga ser man att det är som en ganska stor lucka som man kan få upp om man skruvar bort 6st skruvar. Storlek 7 med hylsa och spärrskaft. Ganska dålig förklaring, jag erkänner. Men iaf när du fått lös denna "lucka" så ser du ganska snabbt hur du ska få lös själva fläkten. Sitter med ett stort clips. Hoppas detta är till nån hjälp. mvh samme W |
|
Power_up |
tack så jätte mkt .. va rädd som fan att jag skulle få montera ner hela I-brädan och så vidare.. låter ju rätt så lätt faktiskt.. tack som sagt.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.