AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
676

Ena frambromsen ligger på?

Dark Rider
Va ute å körde åsså blev ja tvungen å nita ganska hårt, efter det så låg bromsen på ganska mycke.Vad göra..kan de vara nån kolv som inte går tillbaka eller vad är det för gula dosor som sitter under huven (e36 coupe) sen går det slang från dom till bromsoket, kan det vara nåt som hängt sej??

Ro
92
RoGGaH
318i -89
1602 -75
Pröva att demontera oket och smörj upp kolven och glidpinnarna.
skrapa bort eventuell rost från glidytorna. Brukar hjälpa.
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Dark Rider,
Du menar inte de oragea dosorna, tror de har något med airbagsen att göra....
Dark Rider
ok ska försöka meka bort oket då.
Dmi: jo sitter en orange dosa på varje sida under huven som det går slangar från te bromsarna..men du kanske har rätt dom kanske har med airbagen å göra!?

Japp, är till Airbagen.. Fråga vem du vill här, de flesta är rörande överrens i detta fall! ingen vill väl få en kudde i nyllet :)

Hur som helst, jag tror, dessvärre, att du har nitat hårt och sedan i stillastående låtit bromsarna ligga på skivorna... (Rätta mig om jag har fel här nu...) Det som har har hänt då är att skivorna blivit näst intill överhettade, och då du sedan fortsätter pressa med klossarna emot så viks skivorna en liten smula... Detta borde ju dock ge upphov till ett periodiskt skrapljud, men du kanske menar att bromsarna ligger på konstant?

// Björn
Dark Rider
jo den ligger på hela tiden, men skivan kan nog ha blivit skev för den har ju överhettats rejält (skivan alldeles blålila!?).

Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
prova att trycka in kolven med tving eller liknande först, o sen bromsa ut den igen och göra så ett par ggr, för att se om den börjar gå tillbaka av sig själv. annars är det bara att plocka isär.

Nord
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.