|
|
|
|---|---|
|
hej allihopa jag har en liten fråga kring motorn.. för ett par dagar sen så körde jag från Stockholm till Eslöv. det är motorväg ca 45 mil nästan av hela sträckan. jag höll 130-140km/h nästan hela motorvägen och jag körde kanske 4h i sträck utan att stanna. motorn går som en klocka... men jag tycker att den tickar mer nu än innan.. tickandet är liksom jämnt med varvet. har kollat att oljenivån är ok.. och kör aldrig över 3000 rpm innan jag har kört ca 20min så att bilen e ordenligt varm. är det något allvarligt fel eller det är helt normalt att det börjar ticka?? Tack på förhand Jurgen! | |
ant |
Vad har du för olja i motorn och när är den bytt senast? Det kan kanske vara dags för ett byte?? ====== Min bil:Länk |
|
Vilken olja använder du? Hur gammal är oljan (när servades bilen sist)? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jag bytade olja för ca 700mil sedan och jag kör på Valvolines SAE 5w-40 helsyntetsolja... så jag tror att olja e det inget fel på, däremot så läste jag precis ett inlägg om en 325:a som tickar undertill, jag har precis samma symptom som han, så jag kanske ska kolla så att inte avgassystemet läcker.. för att förutom att det tickar lite så pyser det och då kan det ju vara luft som tränger igenom någonstans??! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.