|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har försökt läsa alla inlägg som redan är gjorda kring hur latentvärmen och aux.ventilation fungerar. Jag har blivit lite klokare men fortfarande återstår en del frågetecken. Har ovan nämda funktioner något med varandra att göra? Kan man utnyttja latentvärmen för att med hjälp av aux. ventilation ha en varm bil innan man sätter sig i den på vintern? Om inte så blir enda nyttan med aux. ventilation att man kan röra om luften i bilen. Jag vet att man kan ha bensinvärmare i bilen och att den då kan kopplas till aux. v. men tyvärr har min bil inte denna utrustning. Vidare undrar jag hur länge timern i aux. ventilation går? Är fläkten igång tills dess att jag startar bilen eller har den någon automatisk stopptid? Varför finns möjligheten att ställa in två timertider? Kan den ena användas som starttid och den andra som stopptid? Norrlänningen | |
|
Fråga 1: har du verkligen latent värme "termosen" eller bara knappen "rest"?? Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Jag har lusläst instruktionsboken och kommit fram till att det är, 30 minuters ventilation, (AC) fungerar utmärkt använde den igår. Restvärme kan är samma sak fast tvärtom.. (värmer upp) Dock startas de olika (läs instuktionsboken igen) Latent värme lite osäker på men du kan inte värma upp bilen på morgonen med den(du får kolla i instuktionsboken igen) Jag tar in inst,boken då o då som natt lektyr annars glömmer jag hur det fungerar glömmer t.o.m bort att vissa funtioner finns! Länk |
|
|
Jag har latentvärme (termosen) i min bil. Jag saknar instruktionsbok till navigatorn. Jag har beställt en ny men har inte kommit än. Jag gissar att det är i den jag kan läsa om Aux. ventilation för det står inget om den funktionen i själva bilinstruktionsboken. Fråga till Gasar Magnus: Menar du med AC att den trettio minuters långa ventilationen kan ske med kyld luft? Går kompressorn till AC:n på batteriet då eller hur fungerar det? Norrlänningen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.