AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.162

e30, oljetryck /olje temp

ma
129
martin1980
320i (E30) -86
hej, jag ska montera in oljetemp och oljetrycks mätare i min bil men jag undra om det behövs nån nippel eller dylikt. jag ska prova biltemas grejer och se vad det är för skit, men där står att man möjligen behöver nippel till oljetempen, och monterings sats till oljetrycket. nån här som vet gängningen på dessa två. det fanns en del att välja på. Jag vet att det inte är nån ide kanske att montera in dessa men jag e rastlös, måste ha nått projeekt att pilla med.

mk
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
till oljetempen fanss dessa gängninar att välja mellan: m14x1,5 . m16x1,5 . 3/4"x16 UNF-3A . m18x1.5 . 5/8"x18UNF.
till oljetrycket var det: M12x1.5 M14x1.5 1/8"x27NPTF 1/4"x18NPTF

tacksam om någon vet

mk
skall montera oljetempsmätare, skall då sätta en t-kontakt på platsen där oljetrycksgivaren sitter idag, skulle oxå vilja veta vilken gänga den har...

BMW, Bayerische Motoren Werke
svintoleffe
söker ni så finns svaren.

MVH Leffe
svintoleffe: inte på det här forumet iaf? :)

har sökt på allt som rör oljetryck och givare till e30 och m20 men hittar inga svar angående gängan, bara massa folk som har problem med oljetrycket :)

du kanske vet?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
håller med.. vart ska man sätta oljetrycksmätaren. finns inget bra ställe där det sår här... ingen som vet?

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
oljeTEMPmätare sätter man med fördel där oljetrycksgivaren sitter..på 6:orna (m20) så sitter denna givaren på passagerarsidan av motorn, snett neråt till vänster från oljefiltret sett (mot torpeden) det går även en kabel till denna givaren som löper på motorbröstet och sedan går den att följa utan problem. man får köpa ett t-kors som gör att man kan plugga in på oljetrycksgivaren och oljetempgivaren samtidigt, gängan i det hålet skall vara M12x1,5!

gr
15
gr0nb0rg
e30 325i
nån som vet vart man får tag i passande nipplar köpte en t nippel men den var för stor klumpig kunde bara gänga in den 1,5varv sen tog den i blocket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.