|
|
|
|---|---|
|
drog mot en LexusIs200 igår på väg hem på E4an , är de så där tröga eller kunde inte han köra , han försvann i bakspegeln ganska så snabbt Keep Your Distance This is a BMW ;) | |
|
0-100 på 9,5sek för en manuell is200 är 1,5sek långsammare än för en otrimmad 323ci så det var inte konstigt att han försvann. Mvh |
|
|
hade ingen aning om att de va så slöa de ser jo ganska kaxiga ut utseende mässigt iallafall Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Ska väl motsvara en 320i. Ganska trevlig men ingen raket. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Finns även IS300 numera. Tror det är en treliterssexa i den. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Lite fakta: Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Lexus IS200: 150 hp, 6 växlad låda (!), ganska snygg men känns fruktansvärt seg. Jag körde hade en IS200 som hyrbil i en dryg månad, jämfört med den så kändes den 320 touring (e36) som jag hade direkt efter ganska pigg. /Wille |
|
|
Is300:an finns bara som automat, men den går riktigt, bra... Inte riktigt som 330, men väl 325:an... (Bmw 530DA touring köpes.) |
|
dunstan |
Maxad: Synd att du inte väntade 10 minuter och hängde på 5 bils karavanen på gamla Uppsala vägen... Det gick rätt bra! Och kan informera att det troligen ej finns några levande insekter kvar på den sträckan... ;-) |
|
missttänker det :)) det gick inte sakta på vägen dit heller men nu har jag iallafall inga insekter kvar på bilen tog hela 3 timmar att göra rent bilen idag :)) Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Det ska väl komma en Lexus IS430. Den kan bli lite giftigare. MVH Morgan. Länk |
|
|
IS200 är nog inte så tråkig även om den "bara" har 150 hk... Personligen gillar jag instrumenteringen... ser lite kaxig ut.... men visst ngn raket kan jag hålla med om att den inte är.... Jag hade ju kunnat stå ut med en... :-) "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
dunstan |
Lexux = bra bilar med tråkigt utseende. (min åsikt) Typ BMW kopia fast mer inriktad på Mercedes komfort än sport. Dock med väldigt bra kvalitet och sälj/service organisation! Perfekt vore om BMW snodde lexus sälj/service organistation!!! ;-) |
chrille70 |
Jag tycker Lexus är otroligt fina bilar, men alltför anonyma för att verkligen falla mig på läppen. Ta deras "flaggskepp" LS 430, till exempel. Sannorlikt den bästa och mest kompetenta lyxbilen på ALLT (ursäkta BMW och MB...), men sanslöst trist designad. Ser ut som en gäspning, kall och könlös. Så den väcker liksom inget direkt habegär hur bra den än är. Men nya SUV:en RX 300 tycker jag är en riktig fullträff i fråga om det mesta. Oerhört läcker design och suverän komfort om inte annat. Men i den klassen finns det ju ingen som slår BMW X5 på fingrarna... Mvh Chrille |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.