|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa en beg bil för ca 150' kr Har kikat lite på 5 serien kombi men har aldrig ägt eller kört någonså jag vill ha lite info om vilken motor jag ska välja(lite klös men ändå ekonomi) och ilken utrustning jag bör ha(prylbög javisst). | |
|
525 minst 530 max om ekonomin skall vara med... 528? e34? e39? Utrustning du bör ha? Hmmm, ac,skinn, är väl grundkrav om du skall sälja den någon gång kör du mycket vinter? Då vill du väl ha asc+t eller dsc men frågan är vad som finns till 528:an Kolla börsen här på forumet.. Sök inlägg... Länk |
|
|
har funderingar på 528, mest tanten som ska köra så alla säkerhetsdetaljer vore bra :-) |
|
|
528 Touring AUTOMAT med ca 10-12 000 mil på mätaren full med "bra att ha prylar" ( Skinn,TV osv osv osv) har du det mesta du kan önska för ca 150 000:- "Måsten" är: skinn , gärna steptonic ( finns tidiga med vanlig automat), vanliga paketen ( regnsensor, ACC ,CD osv) 528T har nivå reglering som std Även 523 är bra köp men prisskillnaden mot 528 är högst marginell Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Prisskillnaden mellan 523 och 528 är lika marginell som prestandaskillnaden. Automat eller manuell är en ren smaksak. Jag gillar båda alternativen lika mycket. Däremot kan jag gott vara utan finesser som steptronic. Enligt min mening är det menlöst att kunna växla en automatlåda "manuellt". Automatlådor ska användas som automatlådor. Önskas växling skötas manuellt köpes med fördel en bil med manuell växellåda! "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Denna 528 Touring kan nog vara värd att titta på Länk Om skicket är fint och milen stämmer tycker jag den verkar vara ett mkt bra köp för 150' Jag valde själv 528 före 523 då jag ville ha en automatare, och dessutom brukar 528 vara mer utrustade än 523. Jag har inte sett många 523 med tex navi eller komfortelstolar. -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.