|
|
|
|---|---|
| Jag håller på att införskaffa en E34 525, men har nu fått nys om en kanonfin 535 men undrar hur det är med försäkringar & bränsleförbrukningen på en 535 jämfört med en 525. Nån som har gjort nån jämförelse som vill dela med sig av? | |
|
535 drar nog ca 2 dl mer bensin än 525 alla lägen skulle jag tro. Försäkringen är nog dyrare den med skulle jag tro... Simon |
|
| Min 535 12V manuell drog lika mycket soppa som min 520 24V+Vanos automat. Försäkringen kostar typ 20% mer än 525. Slutsats; hittar du en 535 i riktigt bra skick, slå till! Reparationskontot kan annars lätt bli större än det man tjänar på att köpa en snålare bil... | |
|
Min 525:a -89 drog ca 1.1 l/mil och nuvarande 535:a -89 (chippad) drar ca 1.2l/mil med liknande körsätt(varva är roligt!!). Ang. försäkring: Hur gammal är du och var bor du? Länsförsäkrinar ville ha 12000:-/år för helförsäkring på 525:an när den stod registrerad på mig (21 år STHLM). Nu står 535:an på farsan (59 år STHLM, 37 skadefria år) och är halvförsäkrad hos Folksam för ca 4800:_/år. har du blivit något klokare av detta?? |
|
|
Får tacka för svaren & det blev slutligen en 525'a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.