|
|
|
|---|---|
| har någon provat en sådan bil,hur är en 4wd e46 att köra | |
|
Jag har den lilla förmånen att ratta en 330 ix i tjänsten, det är den segaste bil jag någonsin kört. den understyr väldans kraftigt,motorn har ingen som helst spets men gott låter den ialla fall.En riktig posör bil för den trendkänslige,sportig näää. |
|
|
Jag blev inbjuden av BMW och provköra några olika bilar på ett flygfält i sommras. Bla BMW 330i manuell och automat. BMW 330ix manuell, samt Audi A4 2.8 Quattro, MB 230 sport, Lexus IS300, Acura 3.2TL. Som inbiten BMW förare så är man ju en smula partisk så givetvis så tyckte man att BMWarna var bäst. Dock måste jag hålla med Lillen att iX var en liten besvikelse. De bakhjulsdrivna BMWarna var mycket trevligare att köra. Jag tror en del kan härledas till den högre markfrigången samt att den hade bara 205/55 16" mot 330i som hade 225/45 17" däck och fälg. Men den kändes ganska svajig jämfört med sin bakhjulsdrivna bror. Dock tror jag att den kommer vara en fin fin vinterbil. Kan tillägga att i testet tyckte jag att Audin som var det tröttaste jag kört. Till och med min gamla Mazda 323 från 91 var peppigare. Å Acuran var nästan lika dålig. Japanskt plastigt till priset av en europeisk bil. Fy tusan vilken tråkig bil.Skulle inte ta den om de så kastade den efter mig. Trodde Honda kunde bättre än så. MBn var som förväntat väldigt neutral, men dock tycker jag att den var helt OK och förvånasvärt nära BMW territoriet när det gäller körkänsla. De hade en S60 oxå men den fick vi inte pröva för Volvo hade levererat den på fel däck!?!?! Kan den ha varit för bra kanske.... ///Nicklas |
|
| INGEN SOM PROVAT 330 DIESEL 4WD MODELLEN | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.