|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha haft av toppen så ställde jag in tändningen ungefär som den stod innan. Nu tänkte jag ställa in den lite mer exakt men Haynesmanualen är värdelös på den biten tycker jag. Kan någon informera mig lite snabbt om proceduren? (Har sökt på forumet men hittade inget vettigt) | |
|
Den haynesbok jag har är tydlig vad gäller tändinställning. Till att börja med finns det 2 system, motronic eller konventionell, vilket har du? Utan motronic ska tändningen stå 22grader före vid 2150varv, med vacuumslangar bortkopplade, detta är samma som att "z" märket ska vara framme i hålet i svänghjulskåpan när den belyses med stroboskåplampa.(märkningen kan ev istället finnas på remskivan fram på motorn). FAF |
|
|
Jag har inte Motronic. Det finns markeringar på svängningsdämparen framme vid remskivan men var finns det fasta märket på motorn som Z:at ska vara i linje med? |
|
|
har du kollat svänghjulet så det inte finns markeringar där. ställ motorn på 0grader och titta i hålet i svänghjulskåpan. (ovanför startmotorn). det verkar som markeringen mot remskivan är mitt på bröstkåpan. FAF |
|
| Tack, för gå och kika där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.