AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.826

MDSBox räknar fel!

När jag gör en tvåkammarlåda i detta program till min Audiophile 10-Q Power blir rören alltid större än lådan. Det kan ju bli lite knivigt att få till. Vad gör man? Denna bas vill ju ha så små volymer!
^Simon-SAys^
Gör slutet då, i sådana fall.

Har du fler frågor i bilstereo, kan du kontakta mig om du vill.

baskungen@home.se
sm
99
smartin
318iS -90
Har en likadan bas som du, har en 29 liters portad låda med ett 20 cm 4" rör.
Diesel_Power
Har du den reggade verisonen av ProBox?
annars så kastar den dit fel rörlängd, ljudkurvor å allt sånt

Turbo Diesel är det enda rätta
haak
Anars kan man ju ändra diametern på röret och på så sätt få kortare rör.
Jag har version som bara räknar mds element. Om jag gör porten mindre är jag rädd för blåsljud. Ska nog låta proffsen rita en låda åt mig
Sätt porten på utsidan av lådan!!! Även om jag nog tycker att man lätt får ytterst tveksamma resultat i Probox så är väl överskriften på den här tråden lite väl att ta i, bara för att röret råkar bli längre än vad som får plats i lådan? Lite ansvar har faktiskt användaren själv.
Nej, du har sant Richard, men man vill ju att folk ska titta in och kanske ge nåt tips. det är inte bara detta element jag (och många andra) haft problem med. Ofta går volymer, baffelareor och portdimensioner inte alls ihop, men det kan ju också bero på att många mds element gillar extremt små lådor.

Smartin: Är du nöjd med ditt bygge? Skulle vara kul med lite synpunkter innan man sätter igång.
Diesel_Power
den med bara mds element är den oreggade som skickar på en fel rörlängd å allting

Turbo Diesel är det enda rätta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.