AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
309

Min M535i -87 startar ej...

ba
27
baltic
M535i -87
Min M535i -87 har stått garagerad ca. 2 veckor. När jag nu strartade den, så var 1:ans växel ilagd, och bilen tog ett "skutt" framåt. Jag startade den igen, och den gick okej. Lite ojämt på tomgång, så jag stannade motorn medan jag stängde garagedörrarna.
Efter det, så har jag inte fått igång motorn igen. Jag har harvat på startmotorn åtskilligt, så att den är dyng-sur! Det blev även en kraftig avgasknall, när jag försökte med att trampa ner gasen vid startförsök.
Jag har haft loss alla stift ( de var sura och sotiga ) och rengjort. Men icke! Den småputtrar ibland på 2 (?) cylindrar, men startar inte. Tips, om vad som kan vara felet? Som bara kommit på en gång! Den har aldrig "uppfört" sig så här tidigare. Motorn i originalskick, inte minsta trimning!

kn
310
knudi
535i -92
gasa aldrig en insprutarbil när du ska starta den.

Once a beamer allways a beamer

Länk
ba
27
baltic
M535i -87
Tack för tipset. Hur får jag bort allt bränsle som nu är inpumpat, och gjort motorn helsur?

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
ta bort tändstiften och torka dom, ta ur relät till bränslepumpen.
kör runt på starten med full gas, gärna i fler omgångar.
sätt tilbaka allt och starta.
FAF
ba
27
baltic
M535i -87
Ska köpa nya stift och göra som ovanstående rekommenderar! Kan en bil bli så svårstartad, för att den blivit genomsur?

kn
310
knudi
535i -92
svar ja. jag körde soppatorsk på 528:an jag hade förut o skulle starta den då gjorde jag misstaget att gasa för att få fram soppa vilket resulterade i en genomsur motor som omöjligt startade me startmotor. fick bogsera igång den då starta den efter ett litet tag.

Once a beamer allways a beamer

Länk
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Det kan räcka med att låta bilen vila över natten. Om du inte måste ha bilen idag prova att starta den i morgon igen.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.