|
|
|
|---|---|
|
Var ute på motorvägen i DE och gasade lite i helgen. Märkte att om man ligger i 200+ en längre stund(5-10 min och mera) så stiger motortempen till nästa hack och ligger relativt stabilt där. Ute temperaturen var inte så blodig, ca 25C och bilen full med människor, 4 vuxna och bagaget fullt, AC påslaget. Så fort man sänkte hastigheten till 180 så blev det normaltemperatur igen. Min fråga är.. ska det vara så eller är det något jag borde vara uppmärksam på? Byta termostat? Bytte förra året. Vattenpumpen byttes förra året. Samma fenomen hände senare, men då vid kökörning, på samma motorväg :) Motortempen steg ett hack till när man stod på tomgång. Ingen AC och och ca 20C utetemp. Jag tyckte inte den skulle ha behövt stiga. (30 minuter +) | |
|
Det betyder att din motor fungerar precis som den ska :) De ska bli varmare när du kör 'som e dåre' ;-) |
|
|
Jag kör inte som en dåre.. Bara för att tjejens föräldrar säger det så är det bara 2 personers åsikt ;) |
|
|
Jag har också upplevt detta på en 735i, efter ca 10 mil körning i 160-190 km/h gick tempen upp ett snäpp och lade sig stabilt där. Efter bilen sedan hade svalnat och man började köra igen låg den normalt. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Så då är allt som det ska då. Fin fint.. gasar vidare i sommarvärmen.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.