AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
485

Sänk bilen nu!!!!

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Jag är choklad, choklad monteradse precis en 35mm sänkning på min e-30.....fy faaaan vad snyggt det blev =0)!! Bytte även dämpare så väghållningen är det inget fel på heller!!!! Jag trodde att komforten skulle vara som bort blåst men den är bara liiite stötigare, inget att bråka om med andra ord... Min uppmaning till alla som åker e-30 "CrossCoutry" är att sänka de omedelbart!!
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
Choklad????
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Ja, du vet som i DAIM reklamen...så glad med spanskaccent=choklad =0)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur mycket kostade dämparna och fjädrarna på till din 320i -85?

Har en kompis som har en 320i -85 som är sugen på att sänka också.

//Schnitzer
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Det kostade 1344:- för sänksats 35mm och 2328:- för dämparna dvs tot. 3672:- inte så farligt...=)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det var billigt! Vilket fabrikat är det?

Mr C
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Vet inte....de är köpta på mekonomen iaf....dämparna är sensatrack gasdämpare
Hej!

En ska som jag undrar med sänknings-fjädrar och dämpare är: Håller de samma kvalitet som BMW's fjädrar+dämpare? Man vill ju inte att bilen ska rasa sönder :) Ngn som vet vilka dämpare resp. fjädrar som har fin kvalitet och är bra (har resurser)?

Tackar på förhand

Mvh Tobias
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
man ska inte sätta dit monroe sensatrac dämpare på sänkta bilar lifslängden kommer att vara betydligt kortare för dämparen får arbeta i fel läge

CABBEN
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Även fast det är en 35mm sänkning?
De
145
Dexx
523 E39
Japp, Speedy det finns speciella dämpare som man använder tillsammans med sänkningsfjädrar(dock ej Monroe Sensatrac),
Anledningen är precis som Jontan säger- Man sliter ut dämparna på nolltid, dvs dämparna för jobba x-antal ggr hårdare/mer och i fel läge. Så det är absolut inget att rekommendera, dvs om man inte har något emot att byta dämpare ytterligare inom en snar framtid.

Och Jaa 35mm gör en jäkla skillnad för dämparna.
Ex på en dämpare som är anpassada till sänkningar är BILSTEIN Sprint,gula KONI

mvh dexx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.