AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
366

hur ska kliman funka?

cowboy
Jag har en e36:a -96. min fråga är; När kliman står i auto, sksa inte varvtalet på fläkten sköta sig själv då?

Mattan
Jo

Jupp,det ska det,om allt är som det ska.

Henrik
cowboy
Har någon nå tips om vad det kan vara?
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Tryck knappen för auto TVÅ gånger så blir även fläktstyrningen automatisk.
Inte på min,ett tryck=på ett tryck till=av
Vet ej om det är lika på alla E36or,men det borde ju vara det.
Blås rent det lilla gallerförsedda hålet där avkännaren för kupetempen sitter,till höger,om det blir tätt där så funkar automatiken sämre(sitter en liten fläkt där inne)

Henrik
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Uj, gick för fort. Dubbeltryck gäller på grannens E46:a...
cowboy
he rik: Det är som du säger ett=på två=av, Har provat och gjort rent så gått det går men det verkar inte hjälpa....
Gör en sökning på fläktmotstånd här på forumet,vet ej hur det yttrar sig om det är kass men det hittar du väl om du söker.

Henrik
När auto trycks in skall det förutom den gröna lampan i själva tryckknappen även tändas en liten symbol i displayen, tror det faktiskt står AUTO... Så var det på syrrans 328-97:a och det funka fint med auto-fläktstyrningen. På min egen 328-96:a tänds inget i displayen vid auto intryckt och jag har inte heller någon auto- fläktstyrning... Har kollat ett antal begagnade bilar och de flesta verkar sakna AUTO-texten i displayen.
Har bytt min klima-enhet en gång (begagnad) men även den saknade auto i displayen. Gissar att det är första tecknet på att klima-enheten börjar krångla, ett vanligt fel om man läser här på forumet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.