AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
347

Hur ta reda på om bilen varit "rostlagad"?

Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Efter att ha läst tidigare inlägg om rostproblem på bakluckan på e-39 Touring börjar jag undra varför nedersta kanten på min bils baklucka ser "omlackad" ut med för mycket klarlack och pyttesmå ojämnheter (knappt mm-stora, trodde var misslyckad omlackning bara).
Nu får ni hjälpa mig hur man ta reda på ifall bilen/luckan varit rostangripen och lagad. På M-center sade de att det nog handlade om omlackning efter "last-skada".

Sword
Om det är mycket plåt borta så märker du det med en vanlig kyskåpmagnet.

Länk
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
kilen: menar du att magneten ska fästa mindre där?

Sword
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
-->sword, han menar säkert ifall den är "plastad" eller väldigt mycket spacklad. Är den svetsad och/eller bara nerslipad och omlackerad så fungerar inte den metoden...
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Jag undrar egentligen om man kan spana bakåt på något sätt, någon form av register eller liknande...

Sword
magmo
Sword?

Är det rost på de så är de skyldiga dig en ny lucka om du skött dina servicetillfälle på BMW! Jag fick en ny lucka efter 5 år och 11 månader. Tur att forumet finns!

Magmo maniac
Sword:
Jag menade om det var spacklat eller plastad så fäster inte magneten där, men det är inte troligt att en -98 rostat så mycket.
Däremot så finn det ett register om em kund lämnat in bilen på BMW för att åtgärda detta.
Ring BMW HK i Sthlm så kan de hjälpa dig, de hjäpte mig snbbt o bra i höstas meden register koll.
Men enklast är att du går till en kunnig o frågar vad det ät...

Länk
Johan i Västerås säljer ju BMW han är kanske duktig på sånt?

Länk
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tack ska ni ha för tipsen, ska redan imorgon tala med BMW i Västerås (köpte bilen där med MRF garanti) samt ska försöka söka upp senaste ägaren. Jag gläds också åt detta forum.
MVH

Sword
Det säkraste borde vara att mäta lackens djup, men det kräver specialverktyg,,

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.