|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst tidigare inlägg om rostproblem på bakluckan på e-39 Touring börjar jag undra varför nedersta kanten på min bils baklucka ser "omlackad" ut med för mycket klarlack och pyttesmå ojämnheter (knappt mm-stora, trodde var misslyckad omlackning bara). Nu får ni hjälpa mig hur man ta reda på ifall bilen/luckan varit rostangripen och lagad. På M-center sade de att det nog handlade om omlackning efter "last-skada". Sword | |
|
Om det är mycket plåt borta så märker du det med en vanlig kyskåpmagnet. Länk |
|
|
kilen: menar du att magneten ska fästa mindre där? Sword |
|
| -->sword, han menar säkert ifall den är "plastad" eller väldigt mycket spacklad. Är den svetsad och/eller bara nerslipad och omlackerad så fungerar inte den metoden... | |
|
Jag undrar egentligen om man kan spana bakåt på något sätt, någon form av register eller liknande... Sword |
|
magmo |
Sword? Är det rost på de så är de skyldiga dig en ny lucka om du skött dina servicetillfälle på BMW! Jag fick en ny lucka efter 5 år och 11 månader. Tur att forumet finns! Magmo maniac |
|
Sword: Jag menade om det var spacklat eller plastad så fäster inte magneten där, men det är inte troligt att en -98 rostat så mycket. Däremot så finn det ett register om em kund lämnat in bilen på BMW för att åtgärda detta. Ring BMW HK i Sthlm så kan de hjälpa dig, de hjäpte mig snbbt o bra i höstas meden register koll. Men enklast är att du går till en kunnig o frågar vad det ät... Länk |
|
|
Johan i Västerås säljer ju BMW han är kanske duktig på sånt? Länk |
|
|
Tack ska ni ha för tipsen, ska redan imorgon tala med BMW i Västerås (köpte bilen där med MRF garanti) samt ska försöka söka upp senaste ägaren. Jag gläds också åt detta forum. MVH Sword |
|
|
Det säkraste borde vara att mäta lackens djup, men det kräver specialverktyg,, www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.