|
|
|
|---|---|
Feta berta |
Hjälper injektor cleaner mot ryckig gång eller är det bara reklam? Feta berta I sina bästa år, lagom fyllig med fast skinn och lite häng |
| jat hällde i en flaska sånt för min var lite virrig på tomgång o så var den seg i starten ibland.. blev lite bättre.. de kostar 60:- så de e inte mycke att förlora | |
Feta berta |
Jag har funderat på att hälla i STP akut cleaner a 200:- är det värt det eller duger biltemas a 39:- Feta berta I sina bästa år, lagom fyllig med fast skinn och lite häng |
|
stp akutcleaner finns på clas ohlson för 69 spänn, köpte min där! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
inte enklare/bättre att bara ta loss spridarna och lämna in dom på tvätt ? Eller iaf göra rent dom själv så gott det går. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Jag hälde också i sån injection cleaner för ett tag sen. Har nog inte märkt nån större skillnad... men det är säkert mycket individuelt så prova du. 69:- har du råd att förlora... Wadel... vad kostar en rengöring av spridare eller hur rengör man själv? |
|
|
Ett medel som faktiskt brukar fungera rätt bra är Redline Oils SI-1. Det finns bland annat hos Bosch-bilverkstäder, Autoexperten och hos Toyotaverkstäder. Brukar kosta ca 100kr för en flaska. Många av medlena innehåller nästan bara vanlig lacknafta. En kapsyl tvåtaktsolja (INTE mer!) i bensinen vid fulltankning brukar hjälpa förvånansvärt bra om man har ryckig gång som beror på kärvande insprutningsmunstycken. Mvh |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
En bekant har varit motortekniker på Volvo och deras informella metod är tvåtaktsolja. Detta och lite lacknaft, som ju insprutningsrengöring till stor del består av, kör jag på ibland med mycket gott resultat. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Hur ska man få i tvåtaktsoljan (en kapsyl) i hålet på tanken. Sitter ju så långt ner och med "lock" så man kan ju inte bara hälla i de... några bra tips? Varför funkar det så bra med tvåtaktsolja igentligen? Vad gör den som är så bra mot ryckig gång? |
|
|
Om du blandar upp oljan i en halvliter bensin i exempelvis en K-spritsflaska är det lätt att slå den i tanken. Oljan smörjer upp spridarna. Modern bensin är rätt "torr", vilket i värsta fall kan leda till att spridarna börjar kärva. Om de kärvar blir spridarbilden (bensinens sprutmönster) inte optimalt, vilket kan leda till tändmissar och ryckningar. Om man inte har ryckningar eller liknande bör man inte slå i olika tillsatser i bensinen. Mvh |
|
bmwracing |
Brukar oxå blanda tvåtaktsolja och lacknafta. På gamla K-jetronic funkar det fint. Även b.pumpen verkar må bättre av det(tystare) Däremot kanske man ska vara lite försiktig med olja om man har kat. ? |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
bmwracing: Det stämmer, med katalysator bör man ha en tämligen lite inblandning av olja. Johan B: Instämmer i det du skriver, däremot använder jag lite tvåtaktsolja då och då för spridarna skull i förebyggande syfte. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Kolla diskussionen här, framför allt winfreds inlägg, atf olja alltså. Det han säger om vatten mot koll, har nägon testat det? Länk |
|
|
Det här låter intressant :) Men det rekomenderas INTE att jag slår i en kapsyl tvåtaktsolja i min bil med katalysator? Ähh jag satsar nog på en STP istället, kosta vad det kosta vill! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Jag löpten en billig sak på micro för 19 spänn. Till min förvåning drog bilen märkbart mindre bensin?? Har för mig att jag skrev om det i en tråd för lääängesedan. | |
| köpte ska det vara. | |
| En flaska injection cleaner kostar emellan 45-58 riksdaler. Tyckte det blev bättre drag i min när jag hällde i en för ett par veckor sen. Min gick inte så märkbart dåligt innan, men lite lite på tomgång tyckte jag att det svängde, så jag provade med en pava STP och det hjälpte bra faktiskt. Brukar dra i en per år ungefär i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.