|
|
|
|---|---|
stefannorr |
Har nu ägt min första och ev sista BMW i mitt liv en fullservad svensksåld BMW 320 i 97 10 400 mil Har tidgare kört omkring i problemfria bilar aldrig vållat några problem 1 st Honda Accord 86 i 7 år, det enda som är åtgärdat under den tiden är bromsbelägg. Bil 2 Honda Civic cirka 2 år noll fel, visst kan ju haft tur med dom bilarna men ändå....se följande på BMW på 15 månader. 1. Växlingslägena känns glapp( enligt BMW lindrigt o i mitt fall tyckte dom ejnde borde åtgärdas) gjorde så ändå byte kulskålar kostnad 381 kr billigt) vart som ny 2. Vid kraftig kyla ute så fryser tydligen gaspedalen p g a sprickor? för dålig värme? smörjning 1000 kr..numer sätter jag kupevärmaren vid gaspedalen bromsen kopplingen vid temp kallare än - 20 då har ja sluppit de problemet( felet kan bero på att de är en kraftig upphöjning mellan f sida o p sida..så vid extrem kyla klarar inte k-värmaren att värma upp tillräckligt. 3. Spindelled v fram glapp 4. Renovering handbroms( alla handbromsbackar demontering byte m.m 5. Byte bromskivor (bak) 6. Byte bromsbelägg 7. Byte kilrem+ spännrulle 8. Ojämn bromsverkan vid besiktning( byte bromsbelägg fram6rengöring bromsok) + byte givare 9: Byte lampor( fel blinkersfärg enligt bes) 10. Byte länkarm vänster 11.Missljud lager generator_byte lager 12. Byte spiralfjädrar bak 13. Insp 2( service så inget fel? 14. Nya s däck total kostad cirka 20 -25 kr.....ok mesta slitdelar men lägg till kommande koppling 5 500 kanske nya s dämpare då är ju de 10 k til nä usch........ |
stefannorr |
Sen tillkommer väl nåra standardfel till som ja (ta i trä) ej drabbats av ännu..digitalklima displayen...bussningar....har knirret i förarstolen me när ja tänker efter... |
stefannorr |
fullservad... kan ju va en otursbil och ja visste ju att en del får man ju byta på ern bil som gått 10 000 m sen rycker den ju som en studsboll vid stilla stående från trafikljus när man ska iväg på ettans växel...inga tips om o bränna va kopplingen tack.......f-n kan man köra en datsun 1984 utan liknande symtom så........ |
cowboy |
Det måste vara ett måndags ex. du har fått tag på. Jag har haft två bmw och det är dom bilar som har funkat bäst för mig. |
| Så är det. BMW-kvalitet när den är som bäst. Jag lider med dig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.