|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Har precis fått hem min bil till Sverige och går nu i väntans tider på att få regbesiktiga den. Vad behöver jag ha för papper för att få igenom den? | |
|
Regbeviset från landet du köpte den + montera sidoblinkers om det inte är gjort. Mvh Stephan |
|
|
Smidigt. Några speciela regler angående placering av sidoblinkers? |
|
|
Ja, det finns. Jag har i en tidigare tråd redogjort för kraven på geometrisk synbarhet för sidokörriktningsvisare, hittar du tråden står det att läsa där. Anledningen att jag inte redogör för det igen är inte att jag är lat, utan att jag tyvärr inte kan måtten i huvudet, åtmonstone inte på semestern!! :) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hittade inte tråden. Men är det något de brukar vara nitiska på om man säger så? |
|
|
Ett tips är ju att kolla upp med närmaste märkesverkstad, dom vet förmodligen väl vart blinkersena ska sitta på bilen. Då hamnar dom där dom sitter på dom SV-sålda. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Sitter körriktningsvisaren något sånär normalt placerad är det ingenting man lägger märke till alls. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det låter bra. Smiskade dit dem igår kväll. Ett litet sidospår men angående besiktningen. bältet vid förarsidan har fransat upp sig lite är detta något som de kommer slå ner på tror ni? |
|
|
Det beror på hur det ser ut. Är det skador som går in i väven ska det anmärkas på. Är det bara så att väven släpper lite tyg i kanterna ska det inte vara några problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.