AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.298

Bemötande av nyfikna grannar ?

Hej

Hur bemöter ni folk som kommer fram och vill helt plötsligt snacka om er bil eller är nyfikna? Där jag bor finns en gubbe som brukar komma fram då och då och börja snacka alltifrån hur gammal bilen är osv, och då har jag en bmw minsta modeller. Jag vet inte riktigt hur man ska bemöta såna människor, om man visste att det var en bilintresserad person så kan jag nog stå där i timmar och snacka men om det är ren avundsjuka då vill jag inte stanna där en sekund inte ens säga så lite som "hej"
Ac
143
Acer
520i -89
Jag brukar snacka med grannarna om bmw, en granne äger en saab för tillfället men han har ägt en bmw och jag har "mobbat" honom lite med glimtet i ögat och han har blivit lite sugen på en bmw igen, det är ju bara kul om folk vill komma fram och prata om bilen, ovs om det är en bmw eller lada. Sen om det är avundsjuka så låt dom vara avundsjuka. Det absolut bästa som hänt mig var när vi snackade med sambos morbror, han hade en polare där med en schäfer av storlek STOR, han hoppade där nära bilen och sambon bara påpekade för ägarn att akta så att han inte repar bilen, och han svara med att " ja, skulle ju inte va bra och repa en så ny bil" *ASG* min -89, men jag tog det med glimten i ögat och körde därifrån med ett smile i ansiktet.

Huh, vart lite lång, och ursäkta omdet är lite stavfel och så, sitter här och läser lite gamla inlägg och dricker pilsner :)
Utgå ifrån att personerna som kommer fram gör det av ren nyfikenhet och gärna vill prata lite med sin granne. Att bara vända ryggen till är samma sak som att skapa osämja. Är grannen tillräckligt nyfiken så kanske det är till honom/henne du säljer bilen en vacker dag.

Att utgå ifrån att personen ifråga är avundsjuk och vill dig något ont, det låter mest som nojja.. Som du själv skriver, du har ju ändå en av BMWs minsta modeller ;-)
marcusbj

Hahah ne ingen nojja här inte, men det är just det jag är hur trevligt som helst (tror jag ) kan snacka om vad som helst med rätt folk.

Acer

Skåla !
Laddar du inför F1 imorgon eller ;) ?
Ac
143
Acer
520i -89
Hehe, lite små dricker, ska hjälpa en bmw kollega på morgonen och sen blir det formel 1, och håller tummare för landsmannen Räikkönen ;)
De grannar som är avundsjuka är de som inte kommer fram och aldrig nämner något om den nya bilen. De som kommer fram är nyfikna.

I mitt grannskap finns en äldre herre som alltid varit intresserad av mina bilar. En dag stod jag ute och grejade med hushållets röda Alfa Romeo Spider. Då kommer den äldre farbrorn fram och öppnar konversationen med "De är fina de där Ferrari!" Eftersom jag inte ville rätta den bilintresserade herren (och att min status i grannskapet höjs om de tror att jag har en Ferrari!) nickade jag och höll med. Konversationen fortsatte kring Alfans, eller var det Ferrarins, oerhörda prestanda. Efter ett tag säger gubben övertygande "min bror har en ny BMW cab fast de kan ju inte mäta sig med kvaliten på din..." Hehehe! Han skulle bara veta hur hög kvalitet en Alfa, eller för den delen en Ferrari har!

Ibland är det kul att prata med sina begåvade grannar!

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
bjoerck

Det stämmer nog kanske som du säger i inledningen.

Heheh
Vad toppar Ferrarin ? ;)
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
De händer ju om man är ute en fredags kväll och ser nån med en fin bmw att man ställer lite frågor om den och om han är nöjd med den!

Mvh Mohsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.