AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
396

Varför sälja en "svensk" M5 Touring i Tyskland?

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Hittade den här på mobile.de Länk varför säljer man en svensk reggad i tyskland?
Borde man inte få bättre för den i sverige?
Lars
"Bildlånare"??

Flyttat till Hamburg??

Bättre betalt kanske??

vad vet jag maila och fråga vetja

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Den verkar ju vara importerad från Sverige till Tyskland.
Har för mig att jag läst att det finns fler M5 kombi i sverige än i tyskland tack vare all import....vet inte om det stämmer.

/Simon
LN
497
LNBT
S6Plus
Han/hon kanske tog en semestertripp till Hamburg festade upp kassan och behövde respengar hem och kanske lite o betala hyra med i Augusti..

Sparar till en....
Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Varning för den bilen! Den är regad i Sverige med M5 sedan-papper (chassi nr GDxxxxx), men bilen är kombi-kaross!
Ingen äkta M5 Touring alltså (det finns bara 891 tillverkade sådana - flest i Sverige som Simon redan skrivit), utan ett hopplock av ?????
Den är importerad från Tyskland till Sverige tror jag, nu ska den tillbaka till Tyskland igen tydligen.....
Chassi nr serien ska vara BLxxxxx på riktiga M5 Touring, det aktuella chassinumret tillhör en M5 3,8 sedan -93.

//HD91
chrille70
Hmmm... Den är med all säkerhet krockad och/eller stulen. Tråkigt att sådana skojare ska finnas. Tänk vad lurad man kan bli om man inte är uppmärksam?

/Chrille
LN
497
LNBT
S6Plus
Kan det inte ha blivit fel helt enkelt när man reggade den i Sverige, ha ju hänt förr menar jag. Låter grymt jobbigt att bygga om en sedan till en Touring så det kan man nog utesluta däremot kan man ju ha bytt motor från en M5 men då stämmer ju inte nummer där det går ju o kolla.

Sparar till en....
Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Troligen är det en stulen Touring och en krockad/skadad sedan som strålats samman, det går att kolla med numret på motorblocket och växellåda, där ser man via BMW:s data om det är de komponenterna som satt monterade i sedan-bilen.
Att någon byggt om hela bilen från sedan till Touring tror inte jag heller, man har nog helt enkelt flyttat chassi nr till kombi-karossen samt tagit annat som passar från sedanen.

//HD91

___
SWE E34 M5 Limousine register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.