|
|
|
|---|---|
|
Tjernare jag har en 520 -88. Och idag så byte jag bromsbeläggen fram och svarvade av skivorna lite dom hade blivit skeva. och beläggen som satt på var nästan slut så kolvarna i oken var väldigt långt ut. Och oljebehållaren var på max nivå så jag tänkte mig inte för så jag tryckte in kolvarna i botten och då rann det naturligtvis över i behållaren tänkte inte mer på det. jag satte i hopp det och skulle ut och prov köre men när jag bromsar så går pedalen väldigt långt ner, långre än innan och den känns väldigt svampig. Tänkte med än gång att huvudbromscylindern har lagt ihopp men bara så där eller kan det ha varit något med att jag tryckte in kolvarna med full behållare och det rann över. eller kan det på något sätt kommit in luft. men den går bara långt ner när motorn är igång när den är avstängd så tar den skit högt upp och skjunker inte en millimeter när jag trampar seten hårt Jag vet inte tycker det är lite surt och köpa en ny cyliner för 1400:- och det är något annat. vore väldigt tacksam för svar. MVH Jesper Skoglund "IF You Can´t Race It... Style It" | |
|
kolla så att det inte läker vid kolvarna, du kan ha råkat skada packningarana när du tryckte i kolvarna. Försvinner det någon bromsvätska? Lars |
|
|
Börja med att noga lufta alla oken först, titta samtidigt efter läckor. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.