AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
648

klonkande när man gasar släpper gasar!

min 540i klickar klonkar när jag gasar släpper gasar i låg hastighet samt ett klick ljud ibland när jag bromsar skivor o klossar och länkarmar samt bussningar är nytt.

vad kan detta oljud vara

V8-POWER
Kardanknutar...

Länk
hardyskiva...

Länk
kardanknutar låter dyrt vad kan det kosta att byta någon som vet
æven hardyskivan vad kosta sej satana perkelæ.:-)))))

ps dett ær inte skoj med sånt trams.
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
varför inte silentblock och/eller stödlager..

c:a 600,- för silentblock och 500,- för stödlagret
Kan som ovanstående påpekat, vara hardyskiva, silentblock mm.... men det kan också vara det lilla spel som alltid finns där..... som märks extra tydligt om motorn går lite ryckigt på låga varv.....
ja okej men jag har aldrig haft det ljudet förr

va hos en mek idag och han sa eventuellt vxl låds fästen
eller motor fästen.

Snart 410 hk 622nm
Går inte att byta knutar på dem axlarna!! så det är silentblockerna/bakvagnsbussningarna med 99%!!!!!!
ja men låter det fram om det ær silentblocken
Det låter inte framifrån när det är silentblocken!!

kan nog vara hardy skiva och stødlager låter vettigt
før ljudet kommer ung under bilen dær vxl væljaren sitter

Snart 410 hk 622nm
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Det kan också vara lite av allt, dvs lite slitage i hardyskiva, stödlager och växellådsfäste. Det är inte säkert att det blir så mycket bättre om man inte byter ut mer eller mindre hela drivlinan. En gammal bil slits ju som bekant både här och där...

Hämtade ut min från verkstaden idag där jag hade bett dem kolla upp exakt samma symptom som du tycks ha, men de kunde inte hitta något osedvanligt fel eller glapp nånstans. Naturligt spel man får räkna med således (som charliechucker var inne på).

Dock tycker även jag att det är synnerligen irriterande syndrom som jag skulle vilja bli av med, men jag är å andra sidan inte beredd att byta ut hela kittet för att få det perfekt (inte ännu i alla fall...) Det lär kosta koftan att lyfta ned avgassystem och kardanaxel etc för att komma åt (om man inte gör det själv förstås, delarna är ju inte så blodigt dyra i sig själva...)

Rapportera gärna vidare hur det blev när/om du åtgärdar problemet!

Mvh
/Pewe
har en bra verkstad i malmø som ordnar såna stora jobb biligt
byte hardyskiva samt stødlager silent block och ventilkåpspackning samt insugsmembran før 4500sek altså jobbet

Snart 410 hk 622nm
Th
17
The Don
525iA Touring-94
Du vill möjligt vis inte tipsa om den verkstaden,har nog samma problem.
jo det kan jag bmw broder :-)

om du kör till försenade bil i fosie så svänger du in gatan innan och kör in på gården rakt fram sen direkt höger

ps fråga efter håkan han vet vad han pysslar med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.