|
|
|
|---|---|
|
Min BMW 523-97 orkar ingenting när den körs på låga varv på en hög växel, det känns som om det tar emot när man gasar. Den går bättre när den är kall och får mera bränsle, jag har även provat med att hälla i rengöring för bränsleinsprutningen som har hjälpt något. Om det är någon som har erfarenhet av problemet så får ni gärna komma med tips. /Kenneth | |
|
Jag hade liknande problem, samma fenomen ungefär, då var det kamaxelgivaren som hade gett upp. Du bör nog åka in till en verkstad och göra en avläsning av felminnet (DIS-test) Det kan vara så många olika saker som ger liknande problem att det nästan garanterat kostar mer att börja byta saker på måfå än vad det gör om du läser av felminnet först. Ring gärna runt och kolla priser först, jag upptäckte att det skiljer ganska mycket på vad de olika verkstäderna tar för en avläsning. Här i göteborg är inte otippat wölkes dyrast med 700:- ganska styvt för 5-10 minuters jobb, men de kanske är så duktiga att de kan motivera en timdebitering på mellan 8400-4200;-) BMW själva ville ha 400:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.