AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
458

hur man får av kofångarna fram och bak?

kungen 2
jag undrar hur fan man får av plasten från kofångare bak och fram för jag har ett jävla problem med det lika med kofångaren så om det är någon som vet så säg.
Tu
68
Tufve
M535i- 86
320i Touring- 89
Vad har du för bil, E30? E36?
om det gäller e30 så sitter främre kofångaren med 2 st Torx 55:or undertill, böj dig ner och kolla under!

sen sitter dom även med fästen på sidoskärmarna....du får ta loss innerskärmen i hjulhuset och sen sitter där 2 st skruvar på varje sida av bilen som håller fångaren i sidorna...när du drar ut den så lossa blinkerskontakterna först så du inte drar sönder dom..

den bakre sitter med 2 insexbultar undertill....

min bil är en 88:a, och det är möjligt att det ser annorlunda ut på tidigare modeller av e30:in...jag kan rekommendera att spraya MYCKET rostlösande medel på insexorna till bakre fångaren, för jag gjorde det men mina sitter som fan....

BMW, Bayerische Motoren Werke
ngn som vet hur man tar lös stötfångaren fram o bak på en e34? ska nämligen in för nerlackering.

Mvh Björn
Ta bort svarta listen som sitter på kofångaren,då ser du 4st bultar som du måste skruva bort.
Men innan du gör det så tar du bort clipsen som sitter på sidan av kofångaren,ett clips på varje sida.
Dom drar ihop kofångaren på sida.

Bak är det samma sak.

He de // Bengan

Länk

Gäller e34...

He de // Bengan

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.