|
|
|
|---|---|
|
Tjenare ni andra 535 ägare vad har ni för varv på era motorer på 5:ans växel när ni kör 100?. tycker att min varvar mycket. kanske bara svamlar ? Once a beamer allways a beamer | |
| min varvar runt 2800 i 120km/h..har inte riktigt koll men skulle gissa på ca 2300 i 100. | |
| 2200 rpm vid 100km/h | |
magmo |
Hej! Min gamla E39 528iA Steptronic varavade 1800 på overdriven i 100. Kändes avslappnat. Saknar 6:ans växel på min manuella 97:a. Synd att man får vänta typ 4 år till nya E60:n? Magmo maniac |
|
6 växlar på E39? 5 på min iaf, plus lock-up i lådan, men det ändrar ju inte utväxlingen. Men lågt och bra varvtal är det, 1800 vid 100 kan nog stämma, märks på bränsleförbrukningen också. Varför vänta 4 år på E60? Nån speciell beggad modell du vill ha då eller? FP |
|
|
ja jag hade oxå väldigt låga varv på min m535ia 85 som jag hade. 17-1800 varv i 100 därför jag tyckte denna varva så mycke men det ska nog vara så då =). inte för att det gör nåt sången från 6:an e ju rätt gooo Once a beamer allways a beamer |
|
magmo |
Jo Folke! Jag menar att med nypriset, så får man nog vänta 4 år på touringen för att ha råd. Kommer nog aldrig lägga 200k på en beamer (eller annan bill heller för den delen). Menade oxå att min 5-stegs manuella låda gärna skulle innehålla en 6:e vxl (som 540iT). Saknar det låga varvet från steptronicen. Vet ni om E60 automaten har en "lock-up" eller vad ni kallade det utöver de fasta 6 växlarna? Vore gött???? :-) Magmo maniac |
-BeeMWe- |
Mjo 2200 här också. |
|
OK. Men din 540iT har väl 5-växlad låda + lock-up, inte 6 växlar? Nya 5:an har 6-växlad låda, och med största säkerhet lock-up också, tror alla automatare har detta nu för tiden. M60 touring släpps väl nästa år, och visst är det (för) mycket pengar, man får kanske vänta en tid för att komma ner i rimliga pengar. FP |
|
|
E60 skall det ju vara. FP |
|
|
Lock up får inte förväxlas med antalet växlar i som automatlådan jobbar med. Det är helt skilda saker. Min 523:a jobbar på 2200 rpm vid 100 km/h. Ett varvtal som stämmer väl överens med motorns ork. Jag ogillar bilar som är stendöda på högsta växeln. De flesta bilar med automatlåda är försedda med en högre utväxling. Anledningen är att en automatlåda kamoflerar orkeslösheten som uppstår med en hög utväxling genom att omedelbart växla ner vid belastning. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
magmo |
"6:an" är väl ämnad åt högre jämnare motorvägsfarter? Skönt var det ialla fall. Magmo maniac |
| Jag har ca 2300 på min i 100km/h, 5500 i 210 på 4:an, tycker jag e rätt okej! | |
|
magmo: Vad har du provkört med 6 vx? Nya E60 eller? FP |
|
jocker18@home.se |
2800 i 120! Man kan ha roligt även med 525ór... |
magmo |
Folke! Nix! Bara dreglat över en svart 530iA (E60) med otroligt vackra linjer. Ser musklig ut i verkligheten. Inte svårt att bli avis. :-() Magmo maniac |
|
1650 - 1700 i 100. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Min 535i -90 varvade 3000rpm i 130. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.