AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
329

Tomgångsproblem 323i 85a

Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
Tjoho. blivit lycklig ägare av min första bmw :)
323i 85a. Menmen. problemet är att den har lite väl hög tomgång 1100 varv typ. Har hört att de kan va kallstartsventilen osv. och vart sitter den då?
Är det nån som har en susning?
Skrik till isf.
Och så söker ja en bakaxel å en växellåda till ovanstående bil oxo :)

Kallstartventilen sitter under insuget, det går fyra stycken slangar till den, glöm inte att plugga kylarvätskeslangarna som går till den innan du tar bort den.

____
En bil skall ha minst 6 burkar

Länk
svintoleffe
Jag har både bakaxel och växellåda om intresse finns.

Leffe
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
JaXXuSinc: ja så så du har tagit dig i kragen och köpte en bmw istället för ford =)

______
bmw323.cbj.net
Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
Leffe: intresse finns har mailat dig.

Teres: joh. bmw power :P har länge vela haft en men inte hittat en i "rätt" prisklass. Fick lite pengar över nu å inhandla en gammal en. :)
Vem e du förresten? :P

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
JaXXuSinc: jaså så du har glömmt bort mig herr kaxig =0) vad bade blev det för färg på 323an då ? Börjar bli rätt många e30 nu i den här stan =)

______
bmw323.cbj.net
Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
Nej ja kom på nu. Du körde sur golf å jobba som städare :)
Menmen ja har forden kvar. å så har ja införskaffat mej en volvo eller ja har haft den ett tag menmen ;)
Så ja har 3 bilar :P
Silverfärgad e bmwn iaf. Får garage nu i september så ja ska harva omkring i den tills dess sen äre bara å riva ner. Lite rost som ska fixxas åsså ska ja byta bakaxel å växellåda å se över motorn lite. ev vässa lite till sitter portad topp å trimmkam i den.
Den ska in på bmw på onsdag å genomgå en sån där fin gratiskoll så får dom berätta va de e för fel :)

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
jaja det där behöver du inte påmina mig om =)Golfen har jag inte var längre gick och köpte mig en 325a i stället. Och ångrar jag mig inte. Hmm du var inte på bilprovingen en stund i går kanske såg två e30 när vi åkte förbi där en snabbis när vi kom från mantorp. Mötte en som såg silverfärgad ut när det var mörkt som blinkade med helljusen.och den andra jag såg, var antingen vit eller silver =) sån nån av dom kanske var du.

______
bmw323.cbj.net
Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
Jo stämmer bra det. Blinka för polisen åkte omkring. Tänkte ni kanske vill ha kvar körkortet :P

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Tack för den varningen =) Men jag brukar för det mästa hålla mig i skinnet där inne om jag ska vara ärlig. Folk har lixom inget vätt och jag vill ju inte ha min lilla älskling smäld i onödan =) saaben som låg före fick lite panik han för polisen hehe ..Dom kan ju inte göra nått så länge man inte har gjort nå fel.
Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
Dom kan göra mer än man tror om dom e sura. fick körförbud på en bil för att ja kalla polisen oduglig å lite andra svordommar :/

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja men du är ju jämt kaxig så =P Men men det finns ju alltid dioter till poliser.

______
bmw323.cbj.net
Visa användare
21
JaXXuSinc
750iA - 92
hahahaha ja e inte ett dugg kaxig. Men dom tror dom är nått oftast inte vet jag om testosteron halten i kroppen stiger om man har en batong men dom e bra körda i skallen ibland faktiskt :/

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.