|
|
|
|---|---|
|
Är avus,den snyggaste blå bmw färgen!? Andra som jag tänker på är royal,estoril och montreal. Skulle va kul o höra kommentarer från bmw fans. | |
|
Hej. Presonligen gillar jag estoril-blå, men mauritius-blå är inte dålig den heller. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Sammy Lundin |
Estoril MAX power |
| Avusblå är det som passar bäst i mina ögon. Estorilblått ser lite väl "alldagligt" ut. | |
| Ursäkta om jag verkar snusförnuftig, men den snyggaste blå färgen är naturligtvis den DU tycker är snyggast. Skit i vad andra tycker (om du inte är färgblind förstås:)). | |
| Jag säger bara - TOPAZ-BLÅ | |
| Ett avbrott i debatten, en fråga: Skulle själv vilja ha estoril-blå lack. Blir det en större värdeminskning efter omlackering? | |
|
En liten fråga. Är inte Avusblå avsed för enbart M5? Min mor har nämligen en 540i med "Zonderlack" enligt pappren. Den är Avusblå och jag har aldrig sett en avusblå BMW förrutom M5:orna. |
|
|
Avusblå finns på M3 or åtminstone. Estorilblå ska enligt uppgift bara finnas på M bilar. Mr C |
|
|
Nils-olof Om du hade läst abicors inlägg så ville han få reda på andras uppfattningar o tycke. Det är väl OK, eller? Det är väl ingen ide att ha ett diskussionsforum om det bara skall diskuteras grå-sosse grejer... |
|
|
Stoffe: Jag kanske uttryckte mig lite vårdslöst. Sorry! Jag menade bara att smaken är så olika. Viktigast är att man själv trivs med sitt val. |
|
Miss M3 |
Tycker helt klart Estoril blå! Mauritius-blå är oxå fin men Estoril är min favorit. |
|
Balticblue på min 2002. |
|
|
Tobagoblå är ganska uppseendeväckande också ! // MM |
|
|
Estorilblå kom -96 för att markera 3.2l motorn i M3an, och finns endast till M3 E36 och M-roadstern. Mäkkinen: Estorilblå-alldaglig ?? Nja, knappast... du har nog tittat lite för mycket på volvo och Audis lacker....... Jag tycker est.blå är snyggast, därför har jag den lacken, men avusblå är skitsnyggt också... Philip |
|
|
Jag såg en 5-serie med Estorilblå, men det kanske var Sonderlack på den. Sen har vi ju givetvis M-coupé också. Mr C |
|
|
Avusblå finns som en standardfärg för E39 med sportpaket. Mina favoriter är nog Le-Mans, den går däremot bara att få till M5 även om du försöker gå genom individual, och orientblå. Individualfärgen Velvet-blue är fin också. |
|
|
Avusblå finns som en standardfärg för E39 med sportpaket. Mina favoriter är nog Le-Mans, den går däremot bara att få till M5 även om du försöker gå genom individual, och orientblå. Individualfärgen Velvet-blue är fin också. Ang. estoril så rullar det ett antal 5-serie i Sthlm med den färgen. Har även sett 7-serie, fast i Tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.