|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt på inlägg men orkade inte plöja igenom alla..... Kanske finns någon som har en snabb förklaring. Ibland när jag kör med AC:n på och stoppar och startar motorn så är den fortfarande igång(knappen lyser) men lika ofta har den slagit ifrån!! Varför? Jag har den billiga AC:n, dvs. inte Klimatanläggn. Det verkar för mig som det sker helt slumpmässigt. Någon som vet?? | |
| Lika på min.....ingen aning varför | |
|
Jag håller med om att brukar bete sig lite lustigt, men jag har kommit fram till att om man håller inne AC-knappen med önskad funktion (av eller på) när man starar bilen, så kommer den ihåg denna inställningen vid nästa start. Dessutom verkar det finnas något timerr i funktionen som gör att om man haft AC:n av eller på en längre stund så ligger den kvar i detta läget vid nästa start. Erik ___________________________________________ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Axel |
Dn skall göra så eftersom ni har elektronisk tempinställning så är ACen kopplad till den,en form av klimater (men det är bara den "stora" som även sköter fläkt och luftriktning automatiskt). Fullt normalt,spara dessutom bränsle jämfört med vanlig AC.Följden är att man alltid kan ha knappen intryckt även på vinterndå slår kompressorn till några sekunder då och då bara för att torka luften och dessutom motioneras ACen samtidigt. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
OK, jo jag vill ju att den alltid skall vara på, har bara retat mig på att den slår av ibland och ibland inte, när man stänger av motorn. Ska prova det med att hålla in knappen. Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.