|
|
|
|---|---|
|
För ett tag sedan gjorde jag en kraftig inbromsning med en kraftig sväng Preicis då Varnade cc om lågt olje tryck. Det har hänt en gång till efter det. Men igår när jag parkerade bilen så varnade den om oljenivån i motorn efter att jag stängt av bilen. När jag startar bilen och börjar köra vörsvinner varningen men så fort jag stänger av motorn så varnar den även fast det finns tillrekligt med olja. /M Den varna "Engine OIL LOW" Vad kan det vara? V8 Newton Power | |
|
Det är dags att fylla på olja. Den varnar för låg oljenivå (inte att det är för lite) vilket betyder att du nu eller ganska snart skall fylla på. Förmodligen ligger din oljenivå någonstans mellan min och 1/2 strecket. |
|
|
lågt oljetryck kan det vara pumpen som ska kollas kanske som det har stått om tidigare. finns under mektips Once a beamer allways a beamer |
|
|
Har kollat pumpen! den va lös men det va ett tag sen! Oljenivån ät över hälften. V8 Newton Power |
|
|
Well... Bara att prova med att fylla på upp till strecket och sedan får du/vi se vad som händer. Hoppas det inte är något mer allvarligt än så. Kanske givaren för oljenivån spökar? |
|
|
hej. Är det inte så att den varnar för låg oljenivå väldigt tidigt... När min larmar för det så går det i knappt en liter.. |
|
| På min bil varnar den när oljan är precis i mitten på stickan.... | |
|
hmm! Är den nivåmätaren samma som oljetrycksmätaren? I vilket fall så fyllde jag på olja men den slutade inte varna förens dan efter. Så kan ha haft med det att göra eller inte?? V8 Newton Power |
|
| Nej...Oljemängd och oljetryck är inte samma larm..möjligen att det kan sitta i samma givare men jag tror inte det.. | |
| Oljetrycket är beroende av mängden olja i motorn.....// Calle | |
| Vet inte hur det är på 540, men på M20 sitter det två givare. En för nivån och en för trycket. Nivågivaren sitter i tråget och tryckgivaren sitter på vänstra sidan av motorblocket. Det borde vara fel på din nivågivare eftersom den varnar trots att oljenivån är rätt. På min M20 så börjar Check Controlen varna när oljenivån är under det nedersta sträcket, alltså då är det VÄLDIGT lite olja! Jag tycker det låter tidigt att varna om nivån ska ligga mellan de båda sträcken??? Det är ju en normal nivå??? | |
|
Min varnar också när oljenivån är mitt emellan de båda sträcken?? mvh mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.