|
|
|
|---|---|
|
Hastighetsmätare, varvräklnare, temp, bränsle, väg- och trippmätare har slutat fungera. Det står "code" i displayen för vägmätare. Ibland slocknar den ej när nyceln vrids av. Har bytt batteri, kodplugg, rengjort kontakter men inget resultat. Vad kan mer göras? | |
|
Hej, jag är inte expert men det ska finnas ett minneskort som fr a har hand om service intervall indikatorn (servicelampa). När den tar slut så brukar de problem som du nämner uppstå. Vi får se om andra har bättre tips. Kortet kostar (tror jag) ett par tusenlappar. Lycka till! MVH Sword |
|
|
Tack! En ny tanke. Tar gärna emot fler tips. |
|
| Du får troligen byta kretskort..jag har likadant på min ibland när jag vrider på nyckeln så lyser det bara "code" på min går det bort än så länge när jag stänger av och vrider på nyckeln igen..det är relativt vanligt att det blir kretskortsproblem...och i förlängningen av det så går även "codekontakten" sönder | |
|
Kretskortet eller som det heter "at-kort" 1800 kr Codekontakt 772 kr jobb 360 kr plus moms är vad jag betalade år 2000 på BMW för just det felet..då får du dessutom en ny bil för du får km.ställning 00000 för BMW vägrar ställa in den mätarställning du hade,du får ett intyg istället men nu efter 7000 mil så har jag fått felet igen..det finns visst ingen som lyckats sätta fingret på vad det egentligen blir för fel med korten |
|
|
Tack GTO 80. Yttrligare en fråga. Var sitter "at.kortet"? Har ev. möjlighet att byta hela instrumentpanelen. |
|
| Kretskortet sitter bakom hela instrumentenheten du lyfter ut..bara ta in den på köksbordet.. | |
|
Men va kan i så fall vara problemet om digitala mil visaren tappar sifrorna? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.