|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har lite funderingar på att köpa en 325 e30. Innan jag gör det vill jag gärna veta lite om dem. Vad ska man akta sig för innan man köper en 325a? Är det något som brukar vara ett vanligt fel? Jag vet att bakaxeln är ett problem med dem (rycker i den), men att man inte ska bry sig om det. Kanske är så på de flesta äldre bmw bilar? Vad brukar det normalt kosta att försäkra en 325a? Jag ska i så fall ha den på min farsa som har 30 skadefria år. Tack på förhand. Mvh Johan. | |
ant |
Rost är ett stort problem på E30-karossen. Det bör kollas nogrant så du inte köper ett vrak. Sen att det "klonkar och klappar i bakaxeln är vanligt osm du säger, men heller inte omöjligt att åtgärda. Silentblocken behöver vanligen bytas. Kolla för övrigt upp att bilen är skött och servad på ett normalt sätt. Vanligt är att det tickar från ventilspelet och att kammen är sliten. Kamremmen ska vara bytt med rätt intervall, vilket får anses vara mycket viktigt. Angående försäkring så är den inte billig att försäkra, det bästa är att ringa runt eller kolla runt på olika bolags hemsidor för en prisuppgift, då det skiljer sig ganska mycket från person till person beroende på var man bor osv. Lite läsning: Länk Länk Länk Länk Länk ====== Min bil:Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.