|
|
|
|---|---|
|
Hör upp alla propellesnillar! Har en E-39 -98, nyligen köpt, garanti kvar. Har märkt flera ggr precis när jag stiger i bilen, före start, att det kommer ett svagt brummande ljud från ECC-reglaget. Det låter även om jag släckerefläkten helt. Ljudet ändrar karaktär när jag trycker på reglage-knapparna och avtar eller försvinner helt kort efter start av bieln. Kan ni hjälpa mig med tips om vad det kan vara? MVH Sword Sword | |
bmwracing |
Antagligen ecc:n som ändrar lägena på luft/ värmespjällen. så gör den i min Audi iaf. mvh/ racing |
|
Det är sensorfläkten till klimatanläggningen, den startar så fort du öpnnar en dörr och stannar 15 minuter efter man stängt, när bilen går ner i sleepläge. Sök inlägg så hittar du hur man rengör och smörjer fläkten. FP |
|
|
Tack för tipsen! M. a. o. ska jag inte vara orolig? MVH Sword |
|
|
Om den låter så pass så det hörs så skulle jag åtgärda den, i synnerhet om du kan få det på garantin. FP |
|
| Vad är det för skillnad på acc och ecc? | |
|
Ingen alls skulle jag påstå, bara olika namn på samma sak. ECC används väl av Volvo tror jag, man brukar skilja på manuell AC och någon form av klimatanläggning med mera avancerad styrning av temp och luftflöde, riktning osv. De senare brukar kallas ACC, ECC, klimaautomatik mm. FP |
|
|
Jag tror snarare å följande: ACC: vridknapp för att välja temperatur som då AUTOMATISKT hålls. ECC: önskad temperatur väljs DIGITALT som sedan hålls AUTOMATISKT. Alltså; ECC lite finare, lite mera exakt. Sword |
|
|
Hej! Potäjto-potato. ACC o ECC är exakt samma sak vare sig det är vred eller digitalfönster. En AC kyler/torkar bara luften medan en ACC/ECC håller o sprider önskad temp, o i vissa fall även luftfuktighet, i kupén . Kanske mindre missförstånd om man säger klimatanläggning resp. AC? Mvh David P. |
|
|
Automatic eller Electronic Clima Control, what´s the difference? Har inget med digitala displayer att göra direkt, Volvo hade t.ex inga displayer på sina ECC på den tiden jag körde dessa. FP |
|
|
ok då, jag får kalla vad som står i nya bilens instr. bok och gamla volvons bok; hur som helst, på tal om volvo, jag var så besviken över finishen i mycket av den bilen, 855 2,5 SE. Det är en mycket rymlig och rejäl bil, men för sjutton det är mycket traktor och bulldozer över den. Jag är glad över att blivit av med den fastän jag fick så lite. Sword |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.