AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
469

528 -97 Långmilare

E3
31
E39 520
523Sedan -97
Vad tror "expertpanelen" om den här ?Länk
Milen är ju lite avskräckande. Bromsar(iaf fram) var bytta,kat bytt, framruta bytt.

Har nog tänkt åka och titta på den, finns det någon här i forumet som bor i närheten ?(Tror det är Gävle,glömde fråga på tel)

Tacksam för åsikter och tips ang mil och pris mm!

chrille70
Visst är ca 20000 mil ganska mycket på en -97:a, men är den servad och underhållen enligt föreskrifterna så är miltalet inget större problem. Å andra sidan så ska en kvalitetsbil som BMW klara ca 3000 mil om året utan att stånka (förutsatt att servicen sköts, åter igen).

Prismässigt ser den ganska bra ut. Det är svårt att uttala sig om en bil man inte sett, men är bilen fin så är 112.000 (120.000) kr helt acceptabelt för en välutrustad om än långmilad 528iA -97, anser jag. Den kan vara värd en titt.

En fördel med bilar som gått långt är att man ofta kan lite på miltalet. Om man liks ska backa mätaren på en sex år gammal bil är det väl ingen idé att backa den till drygt 20 000 mil...?

Mvh Chrille
Tror att det går att få den lite billigare än 112KSEK med fälgarna. Säger inte hur mycket för att undvika upprörda känlsor.

/Simon
E3
31
E39 520
523Sedan -97
Den var importerad av Bilcity i Gbg -00, där nuvarande ägare hade köpt den.
Det enda felet han kunde komma på då jag ringde var en "diod" på trippmätaren som var trasig.

Skulle vilja göra en milkontroll hos BMW, men det är ju helg.....
Import och långmilad. Visst kan bilen vara i bra skick men pga utbudet så gissar jag på runt 100 000kr? Simon, vågar du säga ett pris här nu el för trött för en långlivad disskution?;o)

Mvh/Soki

Länk

håller med tidigare talare: nätt och jämt över 100 uppåt begärt pris kanske om det vill sig väl...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Precis Soki,

orkar inte med att hela tiden motivera min ståndpunkt för de som inte hänger med på forumet.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.