|
|
|
|---|---|
|
Hallå, min 530 uppför sig lite konstigt ibland. Om man har legat och kört på ett relativt högt varv, som t.ex. på motorväg, och sedan kopplar ur, så dör den ibland... Detta kan vara ganska farligt då avfarterna där man växlar ner, och då kopplar ur, är ganska kurviga. Tomgången är relativt låg, runt 400-500rpm men stabil. Jag har ingen aning om vad det kan vara. Ska tomgången för det första vara så låg på denna V8? Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få... //Magnus\\ | |
bmwe28 |
Låter som tjuvluft tycker jag. Det kan också vara det "berömda" membranet i bakre delen av insugskammaren som jag berättat om i ett svar på ett inlägg av "Greven". Men det kan vara andra läckage också. För att kolla tjuvluft kan man spruta startgas runt alla insugsslangar och se om varvtalet stiger (motorn igång förstås). Men ibland funkar det inte. BMWE28 |
| Min E34 530i brukade stanna om jag körde på trean och växlade ner till tvåan utan å ge gas och släppa upp kopplingen sakta men sen jag bytte tändstift har det inte hänt igen. Kan oxå vara jag som släpper upp kopplingen saktare.... | |
| Den har nyss varit inne på service så jag hoppas ju att tändstiften är bytta. Ska nog testa startgasen då... Tack //Magnus\\ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.