|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min 525iA T -95 är så trög i servostyrningen. jag jämför med min tidigare 525i -91 där den var otroligt lättstyrd.. Fråga.. går det att ställa upp nått tryck så den blir lättar? Mvh Zajber | |
|
har precis samma scenario ! Så nu är det dubbelt så skoj att hjälpa oss med detta =) |
|
| Det kanske är fel olja i din servo? Kolla upp det ordentligt. Det brukar sitta en lapp på oljepåfyllningslocket till servon. Antingen är det ATF Dexron eller så är det CHF. | |
| Kan ju vara så enkelt att du har större hjul på den här mot gamla bilen!? Då blir det automatiskt trögare styrning... | |
|
större hjul är inte orsaken i mitt fall iaf. Får tömma systemet på olja och täta läckaget och sedan hälla i en olja som jag vet är korrekt. Hmm..jag har nivåreglering, har för mig att det hänger ihop med servosystemet. Är det ngn som har full koll på detta? |
|
|
Tjena! Jag har samma hjul på den nya som den gamla.. men jag har nivåreglering på den nya.. har aldrig hört att det har ett samband.. har dock luktat på oljan och tyck mig känna en svag ton av brändhet.. kanske är dags att byta bara.. i villket fall så är det nog klokt att kontrollera kvaliten och fabrikat på oljan.. // Zajber |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.