AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
480

bästa chipleverantören

le
2
lefe
316 kupe 95
Tänkte preppa min nyinköppta pärla med lite chips! Finns det olika programvaror vilket ska man ha & vem säljer de billigaste & bästa chipen?
Kan man få tag i programvaran så man proggar själv i en "parabolkorts proggare"?
Orson
släng ut reservhjulet, kommer ge en ungefär lika stor prestandavinst. I bästa fall...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har hört att Chip4Power i Tyskland ska ha bra kvalitet på sina chip. Vet inte så mycket om priserna, men adressen är Länk. Bara att gå in där och fråga.

//Schnitzer
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ska du chippa en 316? Tipset är att det knappast är lönt. Ger det 5 Hk så har du tur.

Jeppe
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
BSR har gott rykte och de har vunnit chiptest i Bilsport.

www.bsrab.se

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Lyssna inte på förra inlägget. Folk itunga mastodontbilar har en alltjämt utbredd uppfattning, om att fyrcylindriga motorer inte går att lyfta.

Hamann ger en hel del krut. 15 hk ur en 1.9 liters 316. Lägg på filter + avgassystem så får du 8-12 hästar till. Sedan kan du för en tämligen billig peng montera ny kam. Därefter blir det jobbigare. En kompressorsats går på 20.000 och ger dig 35-50 hk.

Som du snart märker finns det mycket att krama ur en fyra, bara man tvingar sig till det. För många förbiser möjligheterna. Compacten är ju också populär i 2-litersklasserna ute på banorna i Europa.

Var bor du? Kunde va kul att dela erfarenheter med våra bilar :o)
le
2
lefe
316 kupe 95
Tack för svaren ska kolla upp chipen!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Visst fan går det att trimma en 316, jag menar bara att chipet är löjligt dyrt i förhållande till den effektökning det ger....Bättre att lägga pengarna på t.ex. en kam då...

Jeppe
Folk vill bli lurade. Läropengar kallas det när man inser det.
På 60-talet hängde alla en gummibit i bakre stötfångaren
för att bli av med åksjuka, idag köper dom chips.
Turbocenter i STHLM. Jag köpte ett chip därifrån till min 535:a (e28). Jag drog flera andra 535:or med både chip och kam. Jag hade originalkam...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.