|
|
|
|---|---|
|
Varje gång tändningen slås av och på så tänds CHECK-lampan och det står Check coolant level. Förbannat irriterande eftersom jag vet att det inte är nåt fel på den. Idag provade jag att dra ut kontakten från givaren. Den sitter bra så de kan inte vara glapp. Sprutade oxide cleaner i kontakten. Provade att bygla kontakten (kortsluta). Ingenting hjälpte, samma meddelande hela tiden. Hur ska jag fortsätta felsökningen/reparationen? | |
| Är du säker på att givaren inte är kass? | |
|
Så gör min när det är kallt, kan det vara så att den reagerar på värmen tryck o volum förändras juh med temperatur skillnadetr... Länk |
|
|
Ingen aning om givaren är kass... vet bara att där finns vatten osv, inget lekage. Dyrt/svårt att byta givaren? Har inget med värme eller volym att göra. Den har varit så ett år nu. Kallt, varm, med eller utan vatten i systemet... ;-) |
|
| om de inte hjälpte att bygla kontakten så kan borde de ju inte vara givaren som e paj... skulle isåfall gissa på kabelbrott nånstans! | |
|
Har precis samma problem! Måste trycka på check-knappen 2-3 gånger för att få bort meddelandet, om man inte vill vänta en halvminut så att den släcker sig själv vill säga.. Både vid start och stopp. Ganska jobbigt. Fick du någon ordning på det ravve?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.