AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
573

rutan till cabben...

Är det ngn som har testat att ta bort den? såg att det satt en dragkedja runt hela rutan och på utsidan verkar tyget bara vara instucket under gummilisten.... skulle vilja komma åt att rekonda den på ett lätt sätt, utan att behöva ligga i bilen när man polerar.
modano
rutan sitter som du säger med dragkedja men väl bortagen får du inte dit den igen...

på en ny ruta sitter det klister runt hela kanten plus att "dragprylen" i dragkedjan tas loss efter montering.

mitt tips: byt ruta, kostar ca 1400:-

mvh

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Annars lämnar du in bilen till MrCap, när de gör sin interiror behandling fixar de även bakrutan. Blev som ny på min.
Dufvis
Eller så lägger du 10 minuter på att göra det själv med BMWs därför avsedda medel.
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
BMW har små engångsservetter (ni vet, sådanan i litet foliepaket) som funkar bra för insidan.

/Lasse B
Ma
8
Matrix24
Z3 M roadster -98
120d -06
528i -87
Hoj,

Det självklara valet är BMW:s kit för underhåll av cabben.

Innehåller rengöring och impregnering av tyg samt poler medel för rutan. går på en 500 eller nåt..

Tyget blir som nytt och simmiga rutor blir klara..

//Ola
At
24
Atnek
M Roadster -97
Jag tog bort min ruta för ett år sedan när jag byte till en ny. Det var jättelätt att få bort den gamla rutan, men otroligt knepigt att få dit den nya (hade kanske gått lättare om man hade varit två). Problemet om du ska sätta dit den gamla igen är (precis som modano skrev) att du inte har någon "släde" för att föra ihop dragkedjan igen och att den självhäftande tejpen säkert har tappat den mesta av klisterförmågan.

Jag kan verkligen rekommendera poleringsmedlet för cabrutor som BMW säljer. Det funkar kanonbra. Det ingår i deras cabkit, men kan även köpas löst och kostar då 103:-

/Kenneth
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.