|
|
|
|---|---|
|
Kan man använda sig av ac även när rutorna immar igen?? och det blir bara så nu i sommar regnet! Måste anmärka att själva ac kyler inte! gör det någon skillnad?? Hoppas ni förstår vad jag menar! MvH Bmw 4-ever Länk | |
|
peter78w: Jag råkade oxså ut för det när jag var nere Tyskland(somras)slå på ac det fungerade i alla fall för mig.Tror till och med att det fungerade bättre än defrosten. |
|
|
Eftersom din AC inte fungerar så avfuktar systemet inte heller den fuktiga luften regn innebär. En normalt fungerade AC är det OPTIMALA att få bort imma från rutorna. Luften som kommer in i kupén redan är avfuktad och således torr. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
ok tack micke! Då är det väl spara pengar och fixa ac;n till vintern! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Japp, sitter i samma situation. Tyvärr... Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Peter78w&MO: Med tanke på värmen som finns runt Sverige, hur fasen klarar ni Er? Jag har brukar ställa in min på ca:19,5grader:)) |
|
|
Starre: Du ska få stryk nästa gång vi ses... :-))) Eller så ska du få åka "ugn" en sväng.. Bara att välja. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Jag har äntligen fått igång min AC..(bytt kondensor) och det är bara så j-a skönt...chocken kommer när man kliver ut ur bilen efter en stunds färd...som att få en varm handduk kastad i ansiktet! (29grader i V-ås idag) peter78w: Har du bytt kupefiltret på länge? kan ju vara så att det är lite dålig ventilation annars... |
|
|
Petri: den tanken har slagit mig med! Måste byta den snarast! Micke; är det kompressor som lade av eller??? Måste tyvärr byta min! Starre: hmm du har ju närmare till mig än Micke så kom förbi så ska du få åka en Bimmer som micro ugn!!!! Man har faktiskt taklucka och elhissar som man kan veva ner! För i tiden fanns ju inte ac och folk överlevde! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Peter: Jag vet inte var det läcker, bytte kondensorn i fjol så den lär det väl inte vara. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
säkert packningeni kompressorn! Den brukar ha någon sorts läckage sägs det! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Ok, hur byter man den? Pris? Som det är nu så är jag måttligt sugen på att kasta ut en förmögenhet på skiten då jag la 5500:- i fjol på AC. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
det finns renovering kitt till detta med packning och dylikt! Vad det kostar kan jag inte säga på rakt arm men det är nog inte så dyrt! Men du måste nog demontera ut kompressorn! Om du vill vara riktigt säkert på var det läcker så prov tryck systemet, läcker det inte någonstans i systemet så är det packningen i kompressorn som måste bytas! För när man provtrycker systemet så ser dom inte om om kompressorn är tätt...Så man säger så att är systemet tätt och det försvinner gas ändå så är kompressorn boven i det hela! Nu är jag ingen expert på dettta micke men det är vad jag har fått för svar av ac-killar! Hoppas det hjälpte! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
peter78w >> Har för mig att det finns en produkt som heter Rainex, motorcyklister använder det på visiret för att det inte ska imma igen. Kanske kan vara en tänkbar lösning tills du fixat din AC. _________________ ///Majk Min bil @ Länk |
|
|
///Majk: Det är inte helt ovanligt på bilar heller. Funkar klockrent på utsidan av rutan. Man behöver knappt vindrutetorkare ;-) Rain-X tror jag bestämt den heter. Säljs på Preem bl.a. har jag sett. Mvh Patrik _____ 8/6-03?Länk |
|
|
ska testa rain-X! Tack för alla svaren! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Kom ihåg att köpa rätt rainex. Den för utsidan funkar inte på insidan. ;) Den gula för utsidan är super bra på utsidan, men det är den svarta du ska ha på insidan. Sätter du den gula på insidan har du bäddat för problem med extra mycket dimma på rutorna.. jag har testat ..:( Det finns en liten fin duk på micro som heter imduk eller liknande(inte mikrofiber duk). Den funkar också jävligt bra. ska användas på rutan när den är torr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.