|
|
|
|---|---|
|
Vid vilken temperatur går elfläkten igång på en 325 E30 som har elfläkt som standard? Någon som vet en lämplig givare som jag kan använda? mvh / Richard Min bil: Länk | |
|
Om det finns som standar på vissa borde du kunna använda givaren från en sådan. Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
|
Har för mej att den startar jättesent, typ 97 grader. Jag skulle hellre sätta en för runt 90 grader. Original elfläkt är ju bara tänkt som ett komplement till dem mekaniska fläkten. Ska du köra med enbart elfläkt bör den nog starta tidigare. Originalelfläkten har förresten 2 lägen också kom jag just på. Måste ju starta läge 1 tidigare. Kiip Spiiding! |
|
|
Har monterat bort min visp och monterat dit en elfläkt modell större från MB (diam. 40cm). Använder kablage och tempgivare från Audi. Givaren är på 95 grader. Jag har konstruerat en krets som håller strömmen öppen till fläkten i 20 sek. efter det att givaren slagit ifrån. (För att undvika av-på-av-på-av-på i fem sek intervaller). Givaren sitter på undre kylarslangen. Bilen blir lite varmare än innan när man står på tomgång. Nu går den upp till lite över mitten innan fläkten slår till. Jag ska nog byta givare till en med lägre temp, har redan varit på skroten och botaniserat och fann en på 91 grader. Tror denna temp passar bättre... "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
Hej väcker tråden igen. Jens Ek passade fläkten från Merca bakom kylaren eller satte du din framför? kommer du ihåg från vilken merca du tog din fläkt? Har det problem många andra har, bilen vill gå varm vid kökörning och funkar fint på landsväg så jag är rätt 100 på att det är fläkten som bråkar. Att jag inte bara åker och mäter på skroten beror på att jag har en bra bit till närmaste skrot och tänkte mig att skicka efter en med bussgods. // Johan |
|
|
Snälla, är det någon annan som vet någon fläkt som passar bakom kylaren i en e30? Den får bygga max 40 mm i djupled, inte mkt.... Annars kanske det får bli att motera en framför kylaren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.