|
|
|
|---|---|
|
...passar de rakt av på en 535 e28? Jag är övertygad om att det finns någon kunnig person här som kan svara på det ;) Mvh | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Fråga lappen här på forumet, han har konverterat. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
| Ok, tackar det skall jag göra. | |
|
Bara en liten upplysning: Både E32 och E38 -750 Har flytande tvåkolvsok originalmonterade. 4-kolvsoken var extra tillbehör s.k. "autobahnpaket". Räkna därför inte kallt med att det är 4-kolvsok du får om du handlar 750 ok på någon skrot. Har bytt bromsar både på 750 och 535 och fästbultarna sittet nästan dubbelt så långt isär på 750 oket som på "lillebror" |
|
|
Jag har kört med 750 e32 ok under några år nu, tillsammans med m5 bak ok och 750 e32 huvudcylinder. Jag har kasat runt banor en del med den kombinationen med rellativt + resultat. Enda nackdelen med att annvända dom 4kolvsoken är tillgång på riktigt bra belägg. Ebc Greenstuff belägg som är avsedda till MB,är dom enda belägg som jag har uppbringat som passar dom oken (förutom bmw orginalbelägg) E32 750 4kolvsoket behöver ingen ombyggnad för att passa, endast bromsskölden behövs masseras lite. Ang vilka bromskombinationer så kolla tidigare inlägg jag har skrivit ang bromsar till e28 |
|
|
Var hittar man ebc greenstuff belägg i sverige o vet du ungefär vad det kostar till en hel bil? MB belägg säger du men vilken modell? |
|
|
Även Pagid har dom klossarna, kör själv med dom. Dom passar från MB S-klass W140 93-98. _______ //Niklas |
|
Paap Reeder |
....du måste ha minst 16 tum för M5-oken (TRX 390 går precis med 1 mm space vid nya belägg) och kanske 17 tum för 750-oken. MVH /// Paap R |
|
Har pagid fått belägg som passar till 750 oken?? Sist (fjor) jag hörde så var det bara ebc som hade belägg. Papp, det funkar faktiskt att köra med 15" och 750 4-kolvs oken. Jag annvände det ett tag på min e28a...det enda problemet jag hade med den fälg dim att vid bankörning, så överhettade jag bromsarna vid extremt korta och knixiga banor typ sturup raceway. Troligen en kombination av fälgens utformning och/eller att det helt enkelt är för lite "luft" mellan fälg ok. |
|
|
Jag köpte mina pagid i fjol vintras så då fanns dom iallafall. Nu kör jag bara med en 315mm skiva på min E36 så jag har fått bygga om klossarna lite. _______ //Niklas |
|
Paap Reeder |
Pelle! Då måste du kört 15" plåt. När jag monterade M5 ok på min E 28 med TRX - 390/Al (15,4")så hade jag som sagt bara max 1-2 mm frigång till fälgen med nya klotsar. Jag bedömde att när beläggen slets ut så förflyttas ju oket utåt och skulle gå i fälgen längre in. Jag hade då så många nya TRX att jag inte ville byta fälgar så jag sålde M5 oken och skivorna ........ kanske var det dumt?? MVH /// Paap R |
|
Koni; Verkligen kul att höra att det har kommit in belägg från fler än ebc som passar till oken. Vet du om det finns i alla kvaliterna? blå, röd , svart osv? Oken är jäkligt bra, dock lite tunga enda problemet var att jag endast hittade belägg från ebc vart jag än frågade. Papp, Nej då det var en e34 7x15 fälg. Ska försöka att komma ihåg att mäta fälgen, et mått (troligen 20) och fälgens inner diameter osv... |
|
|
Dom fanns bara i gula RS19. _______ //Niklas |
|
|
pelle när skall vi göra affär på dina ok då? jag har ju väntat ett år nu : ) Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
| ja du...när jag får pris av tobbe på alu oken ;) | |
| Passar oken(aluminum brembo) från 740(750?) e38 också? | |
|
Nej, E38 har annat cc mått mellan bulthålen. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.