AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
623

E65 745 superb!!!

As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej pa Er!
Befinner mig i Tzskland för tillfallet och tankte bifoga en kort berattelse hur korintrzcket ar ifrün denna bil.

Utifran ser bilen annorlunda ut, framifran en ratt tuff uppszns, med lite retroinslag pa sidor. Bakifran ar den ingen bil lik. Men det ar det som gor en design speciell, olik tidigare och saregen. Jag gillar bilen ju mer jag tittade pa den.
Den har 745an var Saphirsvart med 19tumsfalgar och naturbrun skinninredning, snzggt! Bilen hade inte vita blinkersglas, opassande!
Med en bister uppszn av forsaljningschefen far jag lov att ta en 5 minuters svang runt i bzn medans min bil ar inne pa verkstaden. (Tur att kollegorna har nere har kopt manga nzbilar:-))
Satter mig i stolen och konstaterar att man kanner igen sig men en hel del nzheter har hitta sig in i cockpit.
De nza varmereglagen a la Y8 ar för mkt retro för min smak. Stolarna jmf med E38 komfortstolar har tillräckliga lürstöd.
Rattkransen är lite tjockare än vanligt... Man sjunker ned och spanar pü allt nztt. Kortet i facket och motorn gar igandg med ett latt trzck pa startknappen. Lagger i drive med hogerhanden och glider sakta ivag. Runtomsikten ar bra, förutom bakütsikten som antagligen kommer att salja manga PDC á 1000EURO.
i 60km hors inte ens motorn man far titta pa varvraknaren sa att man vet att den gar. Val borta ifran zulassungsstallet sa maste man ju prova vaghallningen lite. Bilen var utrustad med aktivt chassie som forsaljningschefen pratade sig varm om. Ligger man och kor sa marker man varken motor. Och vid acceleration ska vi inte prata om, vaxlingar marks inte!
Ligger i 100km och vrider ratten skarpt hoger sen vanster rakt av...!!
Bilen kranger knappt!! inte ett dackgnissel eller rorelse...
Nu har mina 5 minuter gatt och jag vander snallt tillbaka mot handlaren...
Med türen i ögat parkerar jag och lämnar tillbaka bland det härligaste jag kört pa mzcket mzcket lange.
Vad kan man sage?
Vilken bil!!! Mercedes S-klasse mfl far mzcket att gora for att kunna sla Munchens nza flaggskepp!:-)

Tzvarr racker inte tiden till att utforska Idriveszstemet narmare, tzdligen kan man fü büde internet och email uppkoppling som tillbehör, hej och hü...

Nu sitter jag pa ett kontor och tittar ut pa min 540 Touring-98 och konstaterar att den har bleknat...

Viele grusse fran Tzskland!

Asken
540iA T-98

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
sebbe_bmw
Ojoj.... Jo jag såg den på Frankfurt mässan men det skulle vara en dröm att köra den...
Vad har du nu kört sönder på E39an..???

Ha det
Sebbe
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fick navienheten utbytt på garantin, den vägrade släppa ut CDROMskivan:-).

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.