|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Grusse |
När jag räknar ut trattarnas längd på min motor, så får jag 48cm eller 24cm. Varför finns det två mått? Någon som har sitt M5 insug lös, som enkelt kan mäta avstånden mellan själlen (centrum/centrum)? |
Grusse |
Mellan spjällen skulle det vara :/ |
|
om man kör med m5ans plenum och har tänkt sig använda turbo funkar det ? en fråga till på m5ans plenum sitter det en arm som påverkas av vaccum vad gör den egentligen misstänker att den ändrar luftens väg så att det blir som varierad längd på insuget lång insugsväg vid lågfart och vise versa men är ej säker |
|
| Gusse; 104mm +/- 1 mm | |
|
Oraken till att det blir två längder beror säkert på att den ena är en våglängd och den andra två våglängder av avstämningsfrekvensen (eller kanske 1/2 och 1 våglängd). mvh Kristian |
|
|
Lappen: Ja, det fungerar :) Stämmer bra,brytpunkter är 4 och 6000 varv ungefär tror jag. Storebror Kilander |
|
|
är det brytpunkterna på när spjället ställer om sig ? så med överladdning skulle den stå på lågvarv (vaccum) tills turbon börjar ladda vilket innebär att det skulle bli jäkligt bra på låga varv rätta mig gärna om jag har fel lappen |
|
|
glömde en sak om jag använder motronic vart gör jag av tomgångsmotorn kan jag sätta den mellan vaccum anslutningarna under plenumkammaren? förresten den burken under plenumet vad är det ? |
|
Grusse |
Pelle: Tack för det! |
|
Tänkte bygga eget plenum och använda mig av m5 spjäll. Någon som vet exakt hur stora hål som skall tas upp i plenumet med m5 spjäll. Eller beror det på vad för trattar man använder? //Putte |
|
|
Spjällkanalen är 46mm och ytterkant för tratten är 54 mm och skruvarna sitter på cc 76mm bilder och mera mått finns i länken |
|
|
ö länken dåh Länk |
|
| tackar för infot chellquist! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.