|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att min v8 är slö speciellt från stilla stående! Nu är det med mycket varmt så det påverkar väl arcelationen! Den är pigg när den kommer från 3000v och uppåt men från stillastående går det tröggt tycketr jag! Ska det vara så??? MvH Bmw 4-ever Länk | |
Vertical mind |
Har samma "problem". Kan ju vara så enkelt att motorn drar in för varm luft utifrån. V8 Power |
530IA-93 |
Min är lika pigg som i våras!!! Går som ett skott. (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) |
|
Min är också slö. När man inte använder kickdownen utan förlitar sig på växellådans normala gång från 10-30 km/h motar den först för att sedan komma igen efter 3000rpm. Vid kickdown går den bra. Har funderat på bränslefiltret men den går ju bra vid kickdown, kan det vara oljan i lådan som behöver bytas. Filter är bytt för 1000 mil sedan. Sparar till en.... Länk |
|
Buspelle |
Prova med att stänga av ACn. |
|
Hade en 540ia 1993 tidigare och hade inga problem i värmen. Gick som ett skott. Har du öppet luftfilter som inte är avskärmat? Verkar som din bil drar in för mkt varmluft och blir slö av detta. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Min är allt original på. det liksom motar emellan 2 o 3:an när jag trycker på lite vid c:a 30 km/h. Sparar till en.... Länk |
|
|
jag tror att stora 8 har bättre kraft vid låga varv än lilla 8! Hmm kanske dags att byta upp till stora 8! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
hmm. jag skall nog byta olja i lådan, jag lade i S och då tvekar den inte. Verkar som om den segar lite emellan växlingen 1-2 2-3 precis när jag trycker på lite. Har nog vant mig vid för mycket S och tycker vanliga växlingen är seg. Den växlar ju nästan aldrig ner från typ 3-2:an om man ligger o fiskör utan att använda kickdown. Kommer man sedan upp på 4:an och trycker lite på gasen växlar den heller inte i första taget så det är klart det blir lite segt om man rör sig i varvtalet 1500-3000. Sparar till en.... Länk |
|
|
LNBT: måste nog spara till en sådan som du har! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
asch då de är inte dyra nu, spara till en E39 i stället. typ B10 :-) den står högst upp på min lista nu om inte jag kan övetyga fruga om att barnvagnen går alldeles utmärkt att lyfta i o ur M5 E39. Fast den är lite dyrare nu om man skall ha en annan bil än -99 som ju är "lite" problem med. Sparar till en.... Länk |
|
|
På min bil så är den slö vid start på grund av följande. * viskosfläkten griper hårdare, låter som en volvo som startar * Varm luft ute, sämre förutsättningar * AC, den tar lite effekt Som de andra säger.. lägg i sporten om du vill iväg lite snabbare.. då drar den lite längre i växlarna. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag har samma uppfattning/rek som bader. - Av med AC. - Kör en fuktig morgon (helst sval). Om bilen fortfarande känns slö så kan man ev. ha ett problem. Min går betydligt sämre mitt på dagen med AC än på FM/Kväll utan AC. |
| kanske tar en stund innan däcken får fäste ;o) | |
320-325 |
är det bra ös i 540 eller med automat känns det bra eller ? vad gör den på0-402m |
|
Rätt seg i starten men sedan kommer den fint, 0-100 strax under 7 sek med automat. 0-402 får någon annan fylla för det har jag inte klockat. Skulle vara intressant o veta. f.ö Ligger man i 140 o gör kickdown går 3:an i å då blir det fin fart. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Ingen som vet 0 - 402, då får man väl kanske ut o prova lite oproffsigt då. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.