|
|
|
|---|---|
Mangemannen |
Tänkte sätta in lite annat än det där tradiga orginal skitet i min 328 Tänkte mig huvudenhet : pioneers 8100 högtalare : DLS bästa modell 4 fram och 2 i hatthylla slutsteg : JBL P 80.4 Bas : 2 st 10" Magnesium basar i en specialbyggd låda med rör upp genom hatthyllan. Slutsteg : JBL 400Watt monoblock Vad tror ni om detta. det lär bli rätt bra tryck i gamla bettan. Skriv gärna in några andra alternativ // Magnus |
|
Sloppa de 2 st högtalarna i hatthylan , det ger en felaktig stereobild samt att trycket i från 10" arna kommer trycka upp konen från dom (svårt att förklara) och få dom att spela fel . MVH Tony B BMW 525i Länk |
|
| Håller med phiber, men vill du gärna ha högtalare bak (för passagerarnas skull) kan du ju bygga lådor till dem. När du kör själv fadar du bara bort bakhögtalarna. | |
|
iof har du tillräckligt bra ljud fram så behöver du inga bak. Bak är bara till för 240 ägare med en enda stor baslåda o originalare fram. Rydberg |
|
Tim_318i |
du ska inte ha rören upp i hatthyllan det blir tydligen inte bra av nån anledning som jag inte vet va det va men det står i probox2000 tips att man inte ska ha rör upp i hatthylan |
Mangemannen |
om man nu inta skall ha rör upp i hatthyllan hur skall man då få in ljudet i cupén om man inte har en skisack.??????????? // Magnus |
| Du kan ju ha hål upp i hatthyllan ändå | |
|
Trycker du rören genom hatthyllan kommer du förmodligen få fasfel i ljudet vilket kan medföra lite utsläckning av basen. Det är att föredra att trycka bas och portar åt samma håll. Tänk dig ett rejält basdunk. Konen går utåt. Sitter portarna upp genom hatthyllan och basen/basarna åt ngt annat håll kommer ju ljudet lite före eller efter beroende på vilket håll de är riktade åt vilket medför sämre tryck. Testa istället att sätta portarna och basarna bakåt. Eller kör en sluten låda. Vill du ha ngn typ av bandpasslåda kan du dra portarna genom hyllan men bandpasslådor brukar enl. mitt tycke vara väldigt brumliga i karaktären. Rock on! /Livet e en hora å ja e pank ChrOmeE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.