|
|
|
|---|---|
| som rubriken lyder, nåt speciellt man bör tänka på...har fått tag i en som gått 16000mil...det enda jag reagerade på va att den gick lite oroligt på tomgång.....kan de va nåt problem?? | |
|
hallå peter m5 går ganska oroligt på tomgång hoppas att det är en 3,8 du ska köpa det finns en fin i jkpg på blocket en 3,8 för 75000kr och vad jag vet så är det inga fel på den. lite att kolla på: om det är edc på kolla så dämparna bak inte läcker (speciellt höger bak bruka läcka då den utsätts för stark värme från ljuddämparn) fråga om han har fyllt på oljan till servon för har han det så läcker det nånstans o dämparna använder samma olja som servosystemet. annars är det ju som att köpa vilken bil som helst (förutom den EXTREMA kraften o det een snygga karossen) rost ioförsig ovanligt, inget skrap från nån växel att bromsarna tar jämt och inte e slitna, kolla skarvar ang krock, alla elektriska funktioner kolla AC:n titta på det almänna slitaget, en bil som e välvårdad till det inre o yttre borde ju ha skötts hyfsat tycker man ju. ta nu o köp en 3,8 du kommer ju bara ångra dig annars eller ännu bättre turbofreak som du e köp en b10 biturbo kostar ioförsig ca 50k mer. och tänk på att det e supersvårt att sälja en m5:a särskilt en 3,6a så det e verkligen köparens marknad. dom flesta som vill sälja sin m5a säljer den bara för att man inte har råd med den för innerst inne vill INGEN sälja, så pruta som en galning ha de stefan |
|
|
hej.. Att tomgången är lite orolig är väl vad jag har förstått normalt,det är ju en ganska hårdtrimmad motor från början.. |
|
| klart det är en 3,8....nu när du säger det så stog det en flaska servoolja i bagaget...får kika på det | |
| du Stefan! känner du nån kille som har en Vit ganska vass Saab 900..?? om du nu e från jkpg villsäga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.