|
|
|
|---|---|
|
Tjena Min 325I-89 bråkar vid start (ibland). Den hostar till (går nästan igång) varje gång jag drar på startmotorn. Sedan kan den helt plödsligt starta, funka kanon i några dagar och sedan samma problem. Bensinpumpen tänkte jag självklart ;-), men efter sökning bland inläggen verkar det som om det skulle vara pumpen så borde den inte ens hosta ?,,,.kan det då vara filtret istället ? Jag hör inget från pumpen innan startmotorn går,,dvs inte i läge två på nyckeln.Skall pumpen dra igång i tändningsläget (läge två) eller när startmotorn drar ? Tackar på förhand, ha en fortsatt bra sommar. //Jonas Live to ride | |
|
Är det samma visa oavsett om motorn är kall eller varm? BMW 325iX Registry Länk |
|
|
Tjena Ixer Hmm,,,,Jag skulle faktiskt vilja påstå att det är när motorn är varm.Japp, när jag tänker efter har det bara hänt när den är varm.Hade du någon teori ? //Jonas Live to ride |
|
|
Kolla den här tråden: Länk Jag kan väl tillägga att jag nu är rätt säker på att det är en av två saker som läker: 1. Bränsletrycksregulatorn som sitter på främre ändan av bränsleröret 2. Backventilen på bränslepumpen Jag pratade med en bilelektriker av den gamla skolan, han var 99.99% säker på att det INTE var injektorerna som läckte. Det skulle man nämligen märka genom att det blir ett avgasmoln när motorn går igång (pga allt bränsle som läkt ut i insugningen). Jag ska byta ut bränslefilter och gummislangar i bränslesystemet så jag ska ta mig en titt på de backventilen och regulatorn om jag inte rent av byter ut dom (en och en för felsökning). BMW 325iX Registry Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.