|
|
|
|---|---|
|
Efter att fått det goda rådet att undvika Cartrade i Täby går nu jakten vidare på min första (sorgligt att säga att man aldrig ägt en BMW när man är 36 år) billiga BMW. Ekonomin är väldigt viktig då jag sitter i den ytterst prekära situationen arbetslös men måste ha bil. Hittade denna på börsen här. Vad tror ni? Länk Kanske lite fräckt att fråga ang bilar som säljs här, men som sagt har aldrig ägt en bimmer och är lite lätt vilsen. Hjälp uppskattas. | |
| Den såg ju inte direkt välutrustad ut, men ser bilen och dokumentationen bra ut så är det säkert inget dåligt köp. Men man kanske kan pruta ner den något till? Mycket bil för pengarna tror jag du får iaf. | |
-BeeMWe- |
Tänker du ha kvar den i många år, pruta och köp. Annars köp dig en som inte gått så långt, svårsålt om du vill sälja senare. DU får en som gått mindre för samma pris. |
|
2 ägare är alltid bra fast 38,400mil är nog i det grövsa lagret,, men då ska de slitdelar som behövs vara bytta åm kvitto på allt, sen har vi rosten. var? viktiga ställen?? ah ställ dej själv frågan känns bilen rätt??, för dig!! |
|
| eller kanskLänk den här?? | |
|
Tack för alla svar.. Fortsätt gärna med fler kommentarer och förslag. emfem tack för förslaget. Den verkar väldigt intressant. Jag har nog inte sett den annonsen. Värsta är bara att den finns i Borås, jag i Sthlm. Vad är det med alla Göteborgare (o dyl) med alla BMW? De verkar som att ALLA BMW i prisklassen 8000-35 000 finns på västkusten. |
|
| Har du tittat på [www.bilannonser.se] | |
Shady |
kolla på www.annonsguiden.nu där finns dom flesta annossidorna i sverige med söker du på bmw 525 eller vilken bil du nu vill ha så lär du få upp en massa |
|
Hmmm Nog för att 5-serien är en allt trevlig bil å så.. men vore kanske det inte idé att kika på en E30. dvs en av de äldre 3-serierna och då kanske 318.. de måste ju vara väldigt billiga och finns säkert i bra skick då de körts snällt och oftast kan finnas i rätt välvårdade skick.. + en billig försäkring =) bara ett tips som kan vara värt att kika på.. men annars så är ju 520 el 525 en kanon bil!! ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Ni som kan..... Åsikt om denna: Länk Eller den här: Länk Personligen är jag mycket emot chippning, verkar vara lite löjligt och skadligt för bilen. Vet ej om den senare finns kvar då jag inte fått tag på personen. Som sagt, jag kan väldigt lite om BMW, but I know what I like. |
|
|
Den första bilen med 38400mil har ett klart mervärde i att ha regnr OWE!!! Hur coolt som helst! /Simon |
|
| Jag garvade åt det med, men min farsa får nog storhetsvansinne då... han heter Ove.. | |
|
Owe är tillsammans med Gösta, Göte, Berndt, Olof, Rune, Sune och Yngve de coolaste namnen anser jag (lite off topic) ...:) /Simon |
|
Shady |
tror inte chippning är farligt för bilen om man nu inte har satt dit någon som förstör inställningarna totalt, därimot tror jag inte att det gör någon större effekt på bensinbilar har du kollat något på 5 serien från -91 och framåt med 24v motorn det sägs att den är mycket hållbarare och tåligare än gamla 12 motorn du kanske kan hitta en 520 eller 525 med nya motorn? här får du lite länkar på som jag hittade snabbt Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk hittade även en hel del av äldre 12v motorn för runt 20.000 |
|
Jag hade sett några av de där bilarna. 30 000 är ABSOLUT tak för mig, finns inte en sportslig att gå en spänn över det. Därför vore 20 000 ett bättre riktmål. Hur är det med importerade? Dyrare försäkring eller vad gäller?` (tack för länkarna, det finns en och annan där) |
|
| Prova "annonsdirekt.se" kanske finns nåt du gillar.. | |
|
Gratulerar till ditt BMW-intresse. Den 525:a som gått 34000 mil ska su försöka få billigare, tycker jag. Ta reda på varför de vill sälja den. Ge skam-bud på 12000:-, En bil som gått långt är ofta dyr att ha. Styrleder, koppling, bromsskivor, bromsrör (som rostar), elektronik, avgasrensning, ja mycket som kan krångla för dig. Om du själv är fixare, så visst, annars blir det många tusenlappar... Alltså: pruta rejält, eller köp fräschare. By the way: Ta det lugnt, du är en i gänget redan. No matter when...500-serien är mera komfortabla, klokt att satsa på dem. Sword |
|
Shady |
är absoluta taket 30.000 så bör du nog satsa på en 12v motor istället runt 88-90 där borde du kunna få tag på en fräsh en för just runt 20.000 det är ju bra att ha en liten buffert för reprationer det vore ju surt att stå med en ny bil som har gått sönder och inte ha pengar att repa den min -91 är importerad och ställd på mig kostar den 10.000/år på trafikförsäkring vilket är sanslöst dyrt..men det beror väl på att jag är under 25 och har krockat 1 gång.. kollade vad som skulle ta för att ställa den på farsan då blev priset istället 3.900/år på halvförsäkring tror inte importarna är dyrare än svensksålda åtmistone inte dom här äldre bilarna det har nog mer att göra med hur gammal du är var du bor tidigare olyckor |
|
Shady, gå in och kolla här: Länk De tar inte alla bilar, men de flesta. Om din är importerad får man ringa och fråga. Det kan finnas pengar att tjäna så slå till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.