AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.502

Köp av en e34 540ia?

Sida 2 av 2
Jag hade inte ASC+T i min....

/Simon
Simon: Är det så illa att inte ha några hjälpmedel? frågar eftersom det vore trevligt att ha en BMW som vinterbil men att välja en med diffspärr/ASC minskar utbudet rejält, 540in används endast april-sep den har ASC+T har därför inte haft chansen att testa urkopplat med den och min förra BMW upptäckte jag var utrustad med diffspärr 1år efter jag sålde den nu förstår jag varför den gick så bra i halka.

Mvh Stephan
LN
497
LNBT
S6Plus
Tycker att det verkar vara ASC i var och varannan.

Sparar till en....
Länk
Min förra 530 och din 540 är ovanliga att inte ha ASC+T, blev std i alla e39or fö.

/Simon
ASC+T gör underverk för en bakhjulsdriven BMW vintertid. Bestämde mig när min fru fick en jättesladd första halkan med 530 att ALDRIG köpa en BMW utan ASC+T och köra på vintern igen.

/Simon
Av ASC+T som min 540i har och diffspärr som 735an hade så är diffspärr mycket bättre ända gången det var farligt i 735an var när jag provocerade den på snö/is med dubblösa bakdäck dubbarna kvar fram med 540in räcker det med regnvått vägbana och lite för hög fart in i en kurva så har man chansen köp en 540 E34 med diffspärr men ASC+T är självklart bättre än inget men jag hade valt diffspärr som första val.

Mvh Stephan
Visa användare
279
norda
540iA -93
Ok! då ska jag titta efter asc+t allså!
det verkar vara den mesta utrustningen på den 540 som jag kikat på...konstigt att man då sparar på antispinn!

//norda
Visa användare
279
norda
540iA -93
larm är det inte heller vad kostar det att sätta i??

/norda
Har inge antispinn på min 540 heller.. får se hur det går i vinter.
Finns ju ett "vinterläge" på automaten iaf.. hoppas att det hjälper litegrann iaf =)
Annars kanske man får skaffa sig en vinterbil att åka i på vinterhalvåret?
Visa användare
279
norda
540iA -93
Vad ska man tänka på då om det är import!? vad ska följa med /sitta i bilen när man köper en sådan? och är det olika krav för olika årsmodeller? den jag har kikat på är en 540iA -93

/norda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.